Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tåler ikke å være lenge våken?

recer75

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at vær gang jeg blir holt opp på en fredag pga sosiale aktiviteter osv så får jeg influensa lignende symptomer dagen derter. Symptomene inkluderer frysing, Hodepine, kvalme, Generelt dårlig form. Merk at dette skjer uavhengig av inntak av alkohol så det er ikke bakfyll som er problemet.

Er det flere som dette problemet eller har du forslag til hva som kan skape dette promlemet og eventuelt løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det samme når jeg hadde vært våken i over 40 timer. På tredje kvelden fikk jeg skikkelige forkjølelse-symptomer, tett i nesa, nøys 100 ganger i timen, vondt i halsen etc. Men jeg tok med nesespray og smertestillende i senga, sov i 11 timer og var helt fin dagen etter.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det samme når jeg hadde vært våken i over 40 timer. På tredje kvelden fikk jeg skikkelige forkjølelse-symptomer, tett i nesa, nøys 100 ganger i timen, vondt i halsen etc. Men jeg tok med nesespray og smertestillende i senga, sov i 11 timer og var helt fin dagen etter.

Du fikk symptomene før du hadde lagt deg, jeg fikk dem etter jeg hadde stått opp. Men i dit tilfelle er det forståelig. 40 timer er i overkant mye for et menneske og bør ikke gjentas med jevne mellomrom.

Men det er intrisangt at du følte deg finn etterpå. Lurer på hvorfor du følte deg finn mens jeg følte meg syk?

Endret av recer75
Lenke til kommentar

Det er nok bare at du får for dårlig søvn. Husk at selv om du ligger like mange (eller flere) timer i sengen, enn vanlig, så kan resultatet likevel bli dårligere. Og mange er avhengig av rutiner for å sove godt.

Et godt sovehjerte er nok kjekt å ha her i livet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...