YokiShoki Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei! Har filmet en del video i 16:9 med mitt Sony TRV80. Når jeg har "captured" en video ned på hardisken og så åpner den i Premiere så vises den i 4:3 format og det står 1,067 under pixel aspect ratio. Widescreen format skal jo være 1.422 pixel aspect ratio. Gjør jeg noe feil? Når jeg åpner filen med Windows media player så vises det i widescreen format. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 du må sjekke at capture settings står på widescreen, tror jeg. Ellers har jeg også vært borti i premiere pro at videofila av og til skrur seg over fra 1.422 til 1.067 uten grunn. Det kan ikke være at trv80 har ekte widescreen i 1024x576 i stedet for anamorfisk widescreen i 720x576? Jeg er virkelig ikke sikker der. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Forstår det slik at TRV 80 har ekte widescreen, men hva må jeg gjøre annerledes da? Filmen var jo widescreen i Windows media player. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå