Krimt3k Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Sliter på jobb med følgende problem; Skal koble en tv og en pc skjerm til en datamaskin. Begge skal vise det samme bildet. Kjøpte derfor en VGA splitter ettersom både tv og pc har VGA. Skal nevnes at TVen også har HDMI inngang, men ikke datamaskinen. Kjøpte da en VGA-splitter, slik at begge skjermene kobles til samtidig på en VGA-inngang på datamaskinen. Problemet er at bare den ene skjermen vil fungere, uansett hva jeg gjør. Er klar over at skjermene ikke vises som to separate skjermer i innstillinger, da de er på samme inngang. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Du er sikker på at det er en splitter du har kjøpt, og ikke en switch? Og er du sikker på at oppløsninga du kjører støttes av begge skjermene? Og det skal være mulig å koble en med VGA og en annen med HDMI og velge "clone" i instillingene til skjermkortet. (Vet ikke om apple støtter det hvis det er det du har). Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Du er sikker på at det er en splitter du har kjøpt, og ikke en switch? Og er du sikker på at oppløsninga du kjører støttes av begge skjermene? Og det skal være mulig å koble en med VGA og en annen med HDMI og velge "clone" i instillingene til skjermkortet. (Vet ikke om apple støtter det hvis det er det du har). Jada.. fikk en splitter og ikke en switch. Når det gjelder skjerminnstillinger så står den på samme oppløsning som tidligere brukt. Da fungerte den på pc skjermen. nå fungerer dette bare på tv skjermen som jeg har koblet til. Er intel graphics eller noe som kjøres på maskina. har allerede trekt opp VGA kabelen så vil helst bruke den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hvor lange er kablene? Og hva skjer hvis du bytter om kablene på splitteren? Fremdeles den samme skjermen som ikke får bilde? Kan hende det blir noe tull med DCC/EDID når du har to forskjellige skjermkort på samme port. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Til den vanlige pc skjermen er det koblet en vanlig standardkabel. Til tvskjermen tror jeg det er 6-7 meters kabel.. hvis jeg bytter om er uansett pc skjermen svart mens tven fungerer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Passiv VGA-splitt er en dårlig løsning. PC klarer ikke å detektere to forskjellige skjermer. Spørs jo litt hva slags PC det er snakk om, men hva med å sette inn et billigst mulig skjemkort i tillegg? Skal ikke mange hundrelappene til... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Da tror jeg vel nesten det er bedre å bare bytte en av kablene og bruke to utganger på det han allerede har. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Er det en løsning å bruke en overgang fra hdmi-DVI til pc skjermen for deretter en overgang HDMI-USB? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Da tror jeg vel nesten det er bedre å bare bytte en av kablene og bruke to utganger på det han allerede har. Ville ikke trodd at PC-en har to skjermutganger når man prøver på VGA-splitter... overgang HDMI-USB Funker ikke. Endret 11. april 2015 av Mr D Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 De fleste PC-er av noenlunde nyere dato pleier å ha HDMI eller DVI i tillegg hvis de har VGA. Evt. DVI-I og HDMI. Selv med Intel graphics. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 De fleste PC-er av noenlunde nyere dato pleier å ha HDMI eller DVI i tillegg hvis de har VGA. Evt. DVI-I og HDMI. Selv med Intel graphics. Er nok bare en VGA inngang. Det er ikke krise om begge skjermene fungerer samtidig, men vi må ha muligheten til å skifte mellom skjermene i alle fall. Kan jeg da kjøpe en switch med to vga innganger, slik at jeg kan bytte mellom skjermene? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Det er nok heller bare én utgang... Foreslår igjen å bruke under kr 400 på et skjermkort istedenfor (hvis det kan brukes PCI-E-kort). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Er vel fare for at det ikke er PCIe hvis den kun har VGA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå