jpg Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hei Noen som vet om et godt verktøy for å stress teste et nettverk mot X antall ekte nettsider? Eller litt mer teknisk:Skulle hatt et verktøy for å måle snitt response-tid ved en slags "HTTP Request stress test". I praksis:Hvor mange vellykkede requests/responses klarer jeg å utføre via et trådløst nettverk på 1 minutt??Er kun snakk om HTML og XML kode, altså som plain text. Ingen bilder, css, javascript, etc å laste inn. Målet er å laste inn 400-500 "single-pages" med tekst fra opp til 100 forskjellige domener, på 1 minutt.I teorien holder det altså med en 1-3 Mbit downstream internett linje. (basert på statistikk) Håper på det beste, men frykter det verste. Her er hvorfor: Bredbåndet det aktuelle trådløse nettverket er tilkoblet, har ikke all verden hastighet. Avstanden til routeren er litt i meste laget, men fungerer vel og merke fint på mobilen (ikke testet med PC enda). Er snakk om en 802.11g router med teoretisk maks hastighet på 54Mbit. 3-4 nettverk i nærhet som bruker samme kanal, på 2,4GHz båndet. Jeg har verken fysisk eller admin tilgang til nettverket. Lenke til kommentar
oyvindlw Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hei, Jeg har bare testet hvor mange tilkoplinger en webserver klarer å håndtere og da benyttet jeg httperf / autobench. Mulig du klarer å tweeke systemet til det du ønsker å teste. Eventuelt kan du se om iperf har denne muligheten. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Du kan bruke httperf på linux så kan du få testa systemet sikkelig, du må såklart ha en tilstrekkelig linjekapasitet på klient. 1 Lenke til kommentar
jpg Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Takk for 2 gode svar Skal definitivt testes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå