adda89 Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hei. Har en kompis som har akkurat kjøpt seg platespiller og full pakke og fyller år i mai. Jeg har hørt at Yello er ganske rå på lyd, så jeg kunne tenke meg å kjøpe en plate til han. Jeg har ikke peiling på hvilke Yello plate som er den "beste" (alt er relativt). Så jeg trenger hjelp til å finne en god Yello plate og ett sted jeg kan kjøpe venyl på nett =) På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 'Stella' er min favoritt. En absolutt fantastisk plate. 2 Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Som Hårek nevner ovenfor, Stella (1985) er en solid innertier og er vel også den Yello skiva som blir omtalt av fans og kritikere flest som deres fineste øyeblikk i karrieren og har langt mer å by på enn kun Oh Yeah eller Duffman's Theme som den har blitt kjent som via The Simpsons. Albumet fikk nylig ei en stilig 2014 remaster og er å finne hos blant andre Amazon.co.uk. Stella (2014) Vinyl Lenke til kommentar
Zork Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Evt. kan du kjøpe et abonnement på Wimp til ham og skånsomt forsøke å forklare at vi lever i 2015. Lenke til kommentar
adda89 Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Evt. kan du kjøpe et abonnement på Wimp til ham og skånsomt forsøke å forklare at vi lever i 2015. Vi Begge har Spotify. Men både Wimp/Spotify kan ikke måle seg med plater etter min mening, og så er det noe eget med å sette på en LP og så hører man litt "knitre" lyder. Takk for tips folkens! skal sjekke ut Stella platen =) Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Albumet fikk nylig ei en stilig 2014 remaster og er å finne hos blant andre Amazon.co.uk. Stella (2014) Vinyl Har aldri sett en "remaster" som har forbedret lydkvaliteten. Normen er at det dynamiske spekteret slås ihjel og gjør lyden flat. Hvis du ikke kjenner til dette, søk på "loudness war". Som Hårek nevner ovenfor, Stella (1985) er en solid innertier og er vel også den Yello skiva som blir omtalt av fans og kritikere flest som deres fineste øyeblikk i karrieren og har langt mer å by på enn kun Oh Yeah eller Duffman's Theme som den har blitt kjent som via The Simpsons.Btw., jeg synes forøvrig "Oh Yeah" er dritkul, men så er det den eneste låten jeg kjenner til fra Yello. Første låta fra Stella hørtes bra ut dog. Lenke til kommentar
adda89 Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 aah takk for info om tipset om "Loudness war", var ikke klar over at det var så stor forskjell Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Bør vel også ta med 'One Second' blant de beste fra Yello. Låten 'The Rhythm Divine' med Shirley Bassey er ganske kjent. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) Thouch yello er også fin, men med et litt annerledes lydbilde. "You better hide" og "Till tomorrow" er favorittene mine fra det albumet. Endret 12. april 2015 av WiRe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå