feed Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Fikk min P4 2.4c, Abit IC7-max3 og Geil Golden Dragon 2*512 PC4000 for snart en mnd siden. I begynnelsen fikk jeg klokka den til 2.7 stabilt. Har formatert litt her og der pga. error i .dll fil og slikt i OS ved boot etter forsøk på å overklokke mer eller mindre. Det merkelige er at nå lar den seg ikke overklokke i det hele tatt lenger.. Forigårs updatet jeg biosen til den nyeste i håp om at det skulle fungere bedre da, men fortsatt lar den seg ikke overklokke Kjører "Fail Safe " settinger i biosen, eneste jeg prøver å forandre på er fsb. Såg for meg gull og grønne skoger da jeg fikk dette, men per dags dato sitter jeg men en uklokka P4 som sikkert sitter med krefter som vil ut, men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre nå lenger.. :grine: Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Sett den til standard hastighet og la den kjøre Seti@home i noen dager. Det burde brenne den inn, og det kan kanskje hjelpe. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hva ligger temp på? prøvd å øke vcore? Lenke til kommentar
feed Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 temp ligger på rundt 37-38 grader idle med default hasighet (2.4ghz) og boxed vifte. Etter noen minutter hardcore tyning av cpu i prime95 og seti@home ligger den på rundt 48-50 grader. Vcore står også på default, husker jeg rett er d 1. 625 V. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Da husker du nok feil. Default Vcore er 1.525 V Men du, hvilken FPO/Batch er det på din CPU? (det står på esken) Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 I følge de hardbarkede Intel tilhengerne på dette forumet så klarer en 2.4C alltid 3.3Ghz eller mer.. så du må nok bare forsette å prøve. Det kan også være hovedkortet ditt som krangler, for det er mange som har sltt med feil på MAX3 kortene. Har du prøvd å legge inn den gamle biosen? den som kortet kom med. Lenke til kommentar
feed Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 fbo/batch#: 3326A501 prod code: BX80532PG2400DSL6Z3 Har disse kodene noe å si for evt. ytelse/overklokking? forman: jeg prøvde å klokke da jeg hadde biosversjonen av det som fulgte med på hovedkortet. Alt fra å stille på bare fsb til å stille opp vcore og minne timinger til heller mindre nytte. Vel er jeg heldig så kan jeg kanksje få til å klokke til 2.5 eller 2.6 som jeg enda ikke har prøvd. Men synes da at 2.7 er et ekstremt minimum på denne cpuen da. Det er vel heller ikke mulig å få bytta hovedkort igjen pga. dette? Det som slår meg er at det er hovedkortet som er "vanskelig" og ikke cpuen. Menneh.. har en kamerat som kjøpte max3 samtidig med meg som ikke klokkker i det hele tatt, kanksje han kan være grei og deale litt Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har en P4 av den gamle sorten (400 "Mhz" FSB). Den har SL66T-stepping. Noen som vet hvor langt den kan klokkes? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 fbo/batch#: 3326A501 prod code: BX80532PG2400DSL6Z3 Har disse kodene noe å si for evt. ytelse/overklokking? Det kan ha endel og si. Din CPU skal normalt være et funn! Så hold fast på den, og let etter andre feilkilder i første omgang. Ikke for å undervudere dine kunnskaper, men har du satt alle aktuelle innstillinger under soft menu på rett plass? Fixed PCI/AGP (ikke auto!) NB/strap 800 og slakk ram hastighet? (3:2) Har du kanskje dårlig PSU? Skjekk spenningene i HW doc. Er alt dette i orden - gå absolutt i forhandlinger om et HK-bytte med din kamerat! *grin* Lenke til kommentar
feed Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 har ikke noe annet å si enn takk der arctic Trodde jeg klokka etter oppskrifta, men tydeligvis ikke. En liten ting jeg aldri har vert sikker på så jeg derfor bare har latt stått default, det var ram hastigheten. Står vel vanligvis på 1:1, skifta den til 3:2 og cpu`en klokker som en helt. Ram timingsene gikk fra 2,5-4-4-7 til 2-3-3-5 Cpuen kjører nå 3.0 ghz med boxed vifte idle på rett under 40 grader. Hmm.. at den ramhastighet greia kan ha betydd så mye. Fikk masse .dll errors i boot seksjonen av windows pga akkuratt d da jeg prøvde å klokke. Eller så ville ikke maskinen starte :/ Vel nå er det klokking som står på menyen. Vannkjøling neste prosjekt *gg* Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ingen årsak! Men du har jo god ram, så du bør kjøre den på så god hastighet som mulig. Du burde lett klare 5:4 ratio på 250 FSB. Da vil i såfall ram kjøre på 200 MHz (X2 = 400 MHz = PC 3200) Altså langt under spec på din ram. Den burde selvfølgelig klare det den er oppgitt til, nemmelig 1:1 250 MHz (x2 = 500 MHz = PC4000) Hvorfor den ikke gjør det kan det være mange årsaker til. En bug på HK i forhold til enkelte typer ram er desverre et velkjent fenomen. Les litt tester og slikt, så finner du mer ut om akkurat ditt HK. På 3:2 ratio som du bruker nå, kører din ram på bare 166 MHz (X2 = 333 MHz = PC2700) Noe som er pinlig lite. Men på den annen side en grei måte å skjekke hva CPU er god for. Når du vet det kan du jo prøve og sette opp volt til ram, slakkere timings osv. Lenke til kommentar
dp Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 klokk lenger og gi oss resultater da mann!! *grin* Lenke til kommentar
feed Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Hva vil gi mest ytelse av å ha 3:2 og bra timings (2-3-3-5) eller ha 5:4 (2-4-4-6) ? Skal prøve meg litt frem idag ja og se hvor mye jeg får pusha etterhvert. Satte på Prime95 inatt da jeg la meg (torture test) og våkna opp av at alarmen gikk pga. limiten jeg har satt i Winbond hardware doctor. Har satt den til bare 55 grader der for å være på den sikre sida. Men hvor varm kan cpuen bli før den tar kvelden? Skal sette opp i biosen at maskinen skal slå seg av om cpuen overstiger en viss temp, men småkjipt om den restarter for nothing Men som sagt skal prøve me litt frem og poste resultater etterhvert. Men er kanskje litt pingle med tanke på at jeg kjører en slakk boxed vifte da Lenke til kommentar
dp Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hva vil gi mest ytelse av å ha 3:2 og bra timings (2-3-3-5) eller ha 5:4 (2-4-4-6) ? Skal prøve meg litt frem idag ja og se hvor mye jeg får pusha etterhvert. Satte på Prime95 inatt da jeg la meg (torture test) og våkna opp av at alarmen gikk pga. limiten jeg har satt i Winbond hardware doctor. Har satt den til bare 55 grader der for å være på den sikre sida. Men hvor varm kan cpuen bli før den tar kvelden? Skal sette opp i biosen at maskinen skal slå seg av om cpuen overstiger en viss temp, men småkjipt om den restarter for nothing Men som sagt skal prøve me litt frem og poste resultater etterhvert. Men er kanskje litt pingle med tanke på at jeg kjører en slakk boxed vifte da Boxed viften er faktisk veldig bra, men hvis du begynner med vcore opp mot 1.7-8 så blir den litt liten.. Når det er sagt, så er spenning over 1.7v i lengden på P4 bare tull, går fort istykker da. Lenke til kommentar
dp Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 tror at 5:4 vil være bedre selv om du har slakke timings. prøv 5:4 med 2.5-3-3-5/6/7/8. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 jeg har en p 4 av B typen den med 133 fsb, prøver jeg å dra fsb'en over 165 går den ammok (dvs: 2.95 ghz) den begynner å ta et langt piiiiiiiiiiip før jeg får boote.. Eller det kommer 2 mørke deeeeert og maser om at jeg skal flashe bios ;D eller standard som er hver dag når jeg skrur på pcen piiiiiiiiiiiiip pip pip (ABIt be7) kort aner ikke hvorfor... monga shit. : Lenke til kommentar
feed Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Når maskinen restarter av seg selv i windows ved klokking, bør jeg skru opp volten da? Spørs om jeg vil skru så mye på volten for cpuen blir ganske varm da. ønsker helst å ligge under/ved 50 grader ved jobbing. Btw: kjøpte meg en Mist - Black Silence for en stund siden, men holdt faktisk 3-6 grader over boxed vifta. Så jeg skifta tilbake. Waste of Money ;/ Lenke til kommentar
dp Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Når maskinen restarter av seg selv i windows ved klokking, bør jeg skru opp volten da? Spørs om jeg vil skru så mye på volten for cpuen blir ganske varm da. ønsker helst å ligge under/ved 50 grader ved jobbing. Btw: kjøpte meg en Mist - Black Silence for en stund siden, men holdt faktisk 3-6 grader over boxed vifta. Så jeg skifta tilbake. Waste of Money ;/ da er det bare å stille opp volten 0.05... Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 klokk mere...... dette går bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå