Gå til innhold

AMD 6450 funker på 4K?


AndersT2

Anbefalte innlegg

Noen som har testet om AMDs 6450 kort funker på 4K oppløsning?

Har en kompis som har bestilt 4K skjerm, men hans GTX 560Ti er bekfreftet på nettet at ikke fungerer, men fant ingen som fysisk hadde testet 6450 som jeg har liggende.

 

I følge spesifikasjonene til AMD, så har kortet HDMI 1.4a versjonen, og denne støtter det, men de sier at HDMI utgangen maks støtter 1080p. Har erfaring fra min bærbare maskin med AMD grafikkort som er året eldre enn 6450 at spesifikasjonene som oppgis ved lansering ikke alltid gjelder etter driver oppdateringer. Denne skulle støtte maks 1080p også, men ikke noe problem å drive en 3440x1440 skjerm på utgangen i full oppløsning.

 

Skjermen skal ikke brukes til spilling, kun til internett og foto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du også leser AMD sin spec så står det som følger:

 

HDMI 1.4a with Stereoscopic 3D Frame Packing Format, Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio

 

Max resolution: 1920x1200

http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/6000/6450

 

Slikt endrer seg ikke med drivere.

Den høyeste oppløsningen kortet klarer å drive er på DisplayPort eller DVI, og det er 2560x1600.

Lenke til kommentar

Hvis du også leser AMD sin spec så står det som følger:

 

HDMI 1.4a with Stereoscopic 3D Frame Packing Format, Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio

 

Max resolution: 1920x1200

http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/6000/6450

 

Slikt endrer seg ikke med drivere.

Den høyeste oppløsningen kortet klarer å drive er på DisplayPort eller DVI, og det er 2560x1600.

 

 

Som jeg skrev i mitt innlegg, så har jeg ett AMD kort i min bærbare, det er så vidt jeg husker Mobility 5450 fra dem, og skal ha nokså like spesifikasjoner som dette: http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/5000/5450

 

Som du ser så står det klart og tydelig at maks oppløsning over HDMI er 1920x1200. Hvorfor greier jeg da å kjøre oppløsningen på 3440x1440 over HDMI fra den da? Noe har skjedd etter lansering, og det eneste er driverre.

 

Skjermkortet her er fra året før 6450 kortet jeg spør om her, så det kan jo hende det takler 3840x2160 med nyeste driver for det, det er defor jeg spør om noen har testet, da jeg ikke har mulighet til å teste det enda selv.

Lenke til kommentar

Ja, gamle kort med DAC er som regel mer begrenset på hva man kan kjøre gjennom. Husker jeg drev å tweaket dette for å få mest mulig refresh-rate i den oppløsningen som funket best på CRT'en da dette var mulig med spesiell software. Med digitalt signal blir det et spørsmål om digital båndbredde, så da er det en smal sak å fjerne begrensninger av taktiske grunner som ligger i software. Vil tro man med lavere antall bits pr. farge lett vil kunne oppnå en høy oppløsning rent teknisk, siden båndbredden ikke trenger å øke med så alt for mange prosent.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...