Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig fotografisk beskrivelse av gammelt låvebygg som forfaller. Rundt i traktene hvor jeg holder til for tiden, var det et tilsvarende objekt, men fikk ikke somlet meg til å få foreviget det før hele greia ble revet. Fint da at andre da har vært mer årvåken.

Ser for øvrig at noen kommentarer forsvinner etter at de er lagt ut her på Bildekritikken. Det gjelder i iallfall en kommentar jeg selv har lagt ut og som var der noe senere da jeg bladde forbi, nå borte. Og det gjelder kommentar som jeg har fått på mitt bilde fra Alanya som ikke lenger er der. Ikke livsfarlig akkurat, men irriterende. (Så får du ha meg unnskyldt for at jeg bruker din side til å nevne dette Roar. Si i fra dersom du mener det er utidig)

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar

Herlig fotografisk beskrivelse av gammelt låvebygg som forfaller. Rundt i traktene hvor jeg holder til for tiden, var det et tilsvarende objekt, men fikk ikke somlet meg til å få foreviget det før hele greia ble revet. Fint da at andre da har vært mer årvåken.

Ser for øvrig at noen kommentarer forsvinner etter at de er lagt ut her på Bildekritikken. Det gjelder i iallfall en kommentar jeg selv har lagt ut og som var der noe senere da jeg bladde forbi, nå borte. Og det gjelder kommentar som jeg har fått på mitt bilde fra Alanya som ikke lenger er der. Ikke livsfarlig akkurat, men irriterende. (Så får du ha meg unnskyldt for at jeg bruker din side til å nevne dette Roar. Si i fra dersom du mener det er utidig)

Vennlig hilsen Ragnar

Greit å vite hvilke erfaringer andre har også.

Roar

Lenke til kommentar

Jeg elsker å finne sånne objekter som dette her, det er som snop for fotografen i meg :) Fint komponert bilde Roar, men ser ikke helt vitsen med ramme på dette? Det er vel din signatur kanskje..;) Jeg var og tittet på et gaaaaammelt nedlagt hotell her om dagen, men hadde ikke kamera med meg, dit skal jeg tilbake! Må ha litt lav sol tenker jeg, da blir det tøft! Jeg har ikke merket at kommentarer har forsvunnet, jeg får av en eller annen grunn mange kommentarer, helt ufortjent i grunnen, når man ser hvor få kommentarer andre mye mer interessante bilder får. Det er vel kanskje fordi folk er nysgjerrig på hva for noe dumt jeg har utav meg i dag! Hihi! :D

Lenke til kommentar

Jeg elsker å finne sånne objekter som dette her, det er som snop for fotografen i meg :) Fint komponert bilde Roar, men ser ikke helt vitsen med ramme på dette? Det er vel din signatur kanskje..;) Jeg var og tittet på et gaaaaammelt nedlagt hotell her om dagen, men hadde ikke kamera med meg, dit skal jeg tilbake! Må ha litt lav sol tenker jeg, da blir det tøft! Jeg har ikke merket at kommentarer har forsvunnet, jeg får av en eller annen grunn mange kommentarer, helt ufortjent i grunnen, når man ser hvor få kommentarer andre mye mer interessante bilder får. Det er vel kanskje fordi folk er nysgjerrig på hva for noe dumt jeg har utav meg i dag! Hihi! :D

Grunnen er nok at du er flink til å kommentere andres bilder. Det gir gjerne uttelling på egne bilder.

Roar

Lenke til kommentar

Grunnen er nok at du er flink til å kommentere andres bilder. Det gir gjerne uttelling på egne bilder.

Roar

Men det gjør jo du også det Roar..

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flott dokumentasjon på låvens kamp mot forfallet. Ble noen flotte linjer mot den utbrente himmelen. Fargen på låven står også i god kontrast mot låvebruas gråfarge.

Når det gjelder kommentarer og synspunkter på bilder, så har vi jo alle våre egene innfallsvinkler. Har en teori om at mange synes dine kunstferdige bilder er severdige, men vanskelige og kommentere. Kanskje noen er redd for at de ikke har forstått "kunsten" riktig...

Selv synes jeg det er morsomt å se din kreative utfoldelse med bildene. Ikke alltid jeg får kommentert dem, men gleder meg ikke mindre over dem av den grunn.

For min egen del, så vandrer jeg rundt i den fotografiske verden, der jeg svinger innom alt fra abstrakt til ren dokumentasjon. Har som regel en tanke/mening bak bildene, som kanskje bare jeg skjønner til tider....

Lenke til kommentar

Viktig å ta vare på slike visuelle dokumentasjoner. Forfall er jo alltid fotogent, slik som her, til og med ledningene ut fra mønet må være med....skarpt, fin komp, synes ikke den livløse himmelen drar noe ned her.....så selv om bildet er gammelt, synes jeg det står seg Roar.

(Er det fra Solør?)

mvh Ulv

Lenke til kommentar

Fin komposisjon og artig kontrast mellom den solide bunkerslignende låvebroa til høyre som etterhvert blir stående igjen som et monument over det mer forgjengelige til venstre..som ser ut til å ha vært en riktig flott låve i sin tid.

Vh Oddmund

Lenke til kommentar

Viktig å ta vare på slike visuelle dokumentasjoner. Forfall er jo alltid fotogent, slik som her, til og med ledningene ut fra mønet må være med....skarpt, fin komp, synes ikke den livløse himmelen drar noe ned her.....så selv om bildet er gammelt, synes jeg det står seg Roar.

(Er det fra Solør?)

mvh Ulv

Ja, man kaller det vel "Fæssa" med andre ord Braskereidfoss.

Roar

Lenke til kommentar

Fin komposisjon og artig kontrast mellom den solide bunkerslignende låvebroa til høyre som etterhvert blir stående igjen som et monument over det mer forgjengelige til venstre..som ser ut til å ha vært en riktig flott låve i sin tid.

Vh Oddmund

Ikke akkurat up to date den du ser i bakgrunnen i mellomrommet heller.

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Antall gårdsbruk er redusert med 75% i perioden

1950-2005, og forfallet i bygninger relatert til gårdsdrift er relativt proporsjonal i forhold til denne reduksjonen.

Dyrket areal er derimot relativt konstant, så naturen tar i liten grad tilbake kulturlandskapet.

Det er likevel synd å se tidligere generasjoners slit forvitre slik det framgår av bildet, men det ser ut til å være en uunngåelig, ikke-reverserbar utvikling.

Jeg synes både komposisjon og utsnitt er bra, og bildet er absolutt severdig, etter min mening ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...