Gå til innhold

[Løst] windows 8.1 problemer med USB drivere

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemet siden jeg prøvde å fikse et annet problem, og installerte nye drivere.

Har maskinen muligens begynt å få problemer med USB drivere, får feilkode 28 driver er ikke installert for minnepenn. Hjelper lite å avinstallere driverne og installer de igjen. Snakk om Asus M5A99x Evo hovedkort.

Håper helst å slippe å reinstalere windows, prøvde å installere windows 7 drivere som var eneste som var tilgjengelig men det gir bare bluescreeen.

Prøvde system gjennopprettning men fremdeles samme problem.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alle USB porter der man kobler til minnepenn.

Har vel skjedd i forbidelse med installasjon av Sata kontroller, som muligens var feil USB driver på uten det var opplyst.

Så da har vel driverne overskrevet microsoft driverne  til USB kontrollen.

Ofte når det er driverproblemer i windows XP\7 og nyere er det ofte ender med å reinstallere operativsystemet på nytt.

Ofte hjelper det lite med recovery siden det blir liggende igjen.

http://www.asus.com/Motherboards/M5A99X_EVO/HelpDesk_Download/

Her finnes det ikke noen drivere, windows 7 drivere gir bare bluescreen og frysninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hovedkortet ditt har 2 USB3 porter i hekken, og 6 USB2. De som er blå inni, er USB3.
Har aldri måttet reinstallere OS'et på grunn av driverproblemer og det er feil å skylde på OS'et, når brukerne tvinger sin "kunnskap" på os'et.

BTW, der er drivere for USB3 til Windows 8 på den linken du la ved.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

If someone invents a fool-proof OS, nature will provide an improved fool ...

(Ingen nevnt, ingen glemt.)

Operativsystemene er perfekte, menneskene er ikke det... he he...

Lenke til kommentar

Syns dette begynner å bli drittkasting snart.

Nå har jeg prøvd windows 8 drivere:USB3_Boost for Windows8

AMD Chipset Driver V8.973 (8.0.877.0) for Windows XP/Vista/7 32bit & 64bit.(WHQL)
AMD Chipset Driver V8.981 (8.0.881.0) for Windows 8 32bit & 64bit.(WHQL)

Det er eneste driver som jeg finner for windows 8.1 som er nærmest.

For å bare være sikker på dere forstår hva jeg mener legger jeg ved skjermbilde:

Det er bare minnepenn som er problemer, uansett port, USB3 harddisk og mus + tastatur funger.

bad_usb.jpg

Angående engelske kommentarer neste gang rapporter jeg det. Ikke gidd å post hvis du ikke vil hjelpe.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja minnepennen funger fint, i en annen pc, men er samme problem med andre minnepenn også med samme pc jeg får disse feilmeldingene på.

Får prøve å reinstallere operativsystemet hvis jeg ikke får bedre forslag til fredag.

Men håper å slippe det.

Lenke til kommentar

Det er bare minnepenn som er problemer, uansett port, USB3 harddisk og mus + tastatur funger.

Skrev jeg tidligere, Det er godt mulig problemet ligger i windows ikke i driverne.

Prøvd også eldre USB2 minne det har også problemer. Så det må ha vært en feil som har ødlagt funksjon i windows.

http://¨http://windows.microsoft.com/en-us/windows/tips-fixing-common-driver-problems#tips-fixing-common-driver-problems=windows-7

Desverre finnes det ikke noe slik for windows 8.1, kanskje det kan løse problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja minnepennen funger fint, i en annen pc, men er samme problem med andre minnepenn også med samme pc jeg får disse feilmeldingene på.

Får prøve å reinstallere operativsystemet hvis jeg ikke får bedre forslag til fredag.

Men håper å slippe det.

Du trenger ikke reinstalere systemet. Windows 8 har innebygd funksjon for å sete det tilbake til scratch.

Det er svært lite sannsynlig feil i Windows, da ville det blir ramaskrik fra alle som bruker Windows.

Når Microsoft lanserer en "FixIt" for Windows Vista og Windows 7 skal den under ingen omstendigheter "prøves" i Windows 8 !!!!

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Og du har prøvd "Windows 8 har innebygd funksjon for å sete det tilbake til scratch." selv?

I de tilfellene jeg har prøvd dette, gjorde det alt annet en å løse problemet.

Riktignok blir alle programvare og drivere fjernet, men fremdeles er feilene de samme.

Gjorde det når jeg hadde problemer med AHCI ble aktivert i bios i oppstart, og selv da fikk jeg bluescreen siden jeg installerte windows 8.1 med IDE mode over sata.

Ble nødt å ta full formattering også reinstallasjon for å løse problemet, nå er vel kanskje ikke partisjonprogram f.eks ranish partition manager det beste for å formattere SSD disker men de formatter ganske så bra. omtrent som harddisken eller SSD er ny.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Og du har prøvd "Windows 8 har innebygd funksjon for å sete det tilbake til scratch." selv?

I de tilfellene jeg har prøvd dette, gjorde det alt annet en å løse problemet.

Riktignok blir alle programvare og drivere fjernet, men fremdeles er feilene de samme.

Gjorde det når jeg hadde problemer med AHCI ble aktivert i bios i oppstart, og selv da fikk jeg bluescreen siden jeg installerte windows 8.1 med IDE mode over sata.

Ble nødt å ta full formattering også reinstallasjon for å løse problemet, nå er vel kanskje ikke partisjonprogram f.eks ranish partition manager det beste for å formattere SSD disker men de formatter ganske så bra. omtrent som harddisken eller SSD er ny.

Ja jeg har prøvd, derfor jeg kan anbefale det!

Du er ikke helt stødig på Windows og installasjon, så lytt til erfarne fjellfolk.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Problemet løst etter reinstall.

Så flott at du takker for at forslagene førte til en løsning. Det vil føre til flere flotte forslag ved en senere anledning.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...