Gå til innhold

Lofoten, slik jeg ser det - Bruket på øya

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg leser Alberts kommentar får det meg til å tenke på visa "Karlsøy i Troms" som gikk som en farsott over landet spesielt i 1972 da kampen mot EEC som det het blant venstresia den gang mens de konservative kalte det EF det som nå kalles EU.

Greit utsnitt, komp, skarphet, farger og detaljer.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for kommentarer:-) Selv synes jeg det er litt småtrist og komme tilbake til Lofoten og se forfallet på de en gang så staselige byggene. Tror ikke hverken myndigheter eller kapitalkreftene bryr seg om disse gamle byggene. De er ofte bare ute etter tomta, så de kan få "smokka" opp et nymotens bygg som bryter totalt med miljøet.....Da er det bare opp til lag og foreninger med begrensede midler, til og berge stumpene.

Høres ut som en gammel grinete gubbe nå.....men er det ikke:-) Bare litt entusiastisk på det opprinnelige Lofotens vegne!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nå er det nostalgien og forfallet som rår . Du har tatt flott vare på det fotografisk med dette bildet .

Flott lys og fargepalett.

Det spekuleres i forfall i disse gamle sjøhusene , i Bergen gikk det så langt at et sjøhus delvis raste på sjøen. Nå krangles det mellom eier og kommunen om ansvaret.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Nå er det nostalgien og forfallet som rår . Du har tatt flott vare på det fotografisk med dette bildet .

Flott lys og fargepalett.

Det spekuleres i forfall i disse gamle sjøhusene , i Bergen gikk det så langt at et sjøhus delvis raste på sjøen. Nå krangles det mellom eier og kommunen om ansvaret.

Mvh

Alec

Takker for hyggelig kommentar Alec.-)

Lenke til kommentar

Flott dokumentarbilde av historien... Skarpt og flott.

Fortøyning er forbudt, men overtredelse på eget ansvar......, man bør kanskje uansett ikke fortøye i selve kaia lenger.

Kjempesynd at det ikke er interessant å vedlikeholde gamle bygninger i Norge !

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flott dokumentarbilde av historien... Skarpt og flott.

Fortøyning er forbudt, men overtredelse på eget ansvar......, man bør kanskje uansett ikke fortøye i selve kaia lenger.

Kjempesynd at det ikke er interessant å vedlikeholde gamle bygninger i Norge !

Takker for fin kommentar, Jaeggen:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...