RuneK Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Homeward Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Jo, du har fått med deg naturelementene her. Tror et klikk på skarphet samt en separat lysning av skjæret i forgrunn hadde høynet bildet enda litt. Komposisjonsmessig kunne det kanskje ha vært litt mer luft til venstre så man ikke hadde fått inntrykk av at båten er på vei ut av bildet. Vet jo ikke om det funker her men ville forsøkt en vannrett speilvending så båten hadde gått mot høyre da vi jo leser bilder i samme retning som vi leser bøker og aviser. men slikt må prøves ut for hvert enkelt bilde da det noen ganger blir helt feil - spesielt på naturbilder. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Stilig "situasjonsbilde" der båten kjemper seg hjemover. Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ja, her er det nok fisk ombord, iallefall vurdert ut i fra båtens følgesvenner. Flotte farger, dramatisk, men en viss uskarphet Enig med Roar at litt luft foran baugen, ville hevet kompet. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Et flott og dramatisk bilde dette hvor både båt og mannskap får kjenne bølgene. Fine farger og fin beskjæring av bildet. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Jo, du har fått med deg naturelementene her. Tror et klikk på skarphet samt en separat lysning av skjæret i forgrunn hadde høynet bildet enda litt. Komposisjonsmessig kunne det kanskje ha vært litt mer luft til venstre så man ikke hadde fått inntrykk av at båten er på vei ut av bildet. Vet jo ikke om det funker her men ville forsøkt en vannrett speilvending så båten hadde gått mot høyre da vi jo leser bilder i samme retning som vi leser bøker og aviser. men slikt må prøves ut for hvert enkelt bilde da det noen ganger blir helt feil - spesielt på naturbilder. Roar Hei Roar. Takker for tilbakemelding. Fokus er på de brytende bølgene så båten blir litt uskarp. Kanskje fokus på båt kunne gjort seg ? Mer luft venstre del er nok ikke mulig. Hilsen Rune Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Stilig "situasjonsbilde" der båten kjemper seg hjemover. Takker for fin kommentar. Hilsen Rune Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Ja, her er det nok fisk ombord, iallefall vurdert ut i fra båtens følgesvenner. Flotte farger, dramatisk, men en viss uskarphet Enig med Roar at litt luft foran baugen, ville hevet kompet. Takker for tilbake melding. Hilsen Rune Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Et flott og dramatisk bilde dette hvor både båt og mannskap får kjenne bølgene. Fine farger og fin beskjæring av bildet. Mvh Torbjørn Takker for fin tilbakemelding. Hilsen Rune Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Jo, du har fått med deg naturelementene her. Tror et klikk på skarphet samt en separat lysning av skjæret i forgrunn hadde høynet bildet enda litt. Komposisjonsmessig kunne det kanskje ha vært litt mer luft til venstre så man ikke hadde fått inntrykk av at båten er på vei ut av bildet. Vet jo ikke om det funker her men ville forsøkt en vannrett speilvending så båten hadde gått mot høyre da vi jo leser bilder i samme retning som vi leser bøker og aviser. men slikt må prøves ut for hvert enkelt bilde da det noen ganger blir helt feil - spesielt på naturbilder. Roar Hei Roar.Takker for tilbakemelding. Fokus er på de brytende bølgene så båten blir litt uskarp. Kanskje fokus på båt kunne gjort seg ? Mer luft venstre del er nok ikke mulig. Hilsen Rune Jeg ble nysgjerrig og la bildet inn i Photoshop CC 2014 og ga først ett og så et til på skarphet og det hadde både bølgene og båten godt av. På det tredje ble det litt mye på bølgene og støy dukket så vidt opp i himmelen så det reduserte jeg til 10%, men kunne jo like gjerne sløyfa det. Skjæret i front kom også bedre fram etter to skarphetsklikk. Roar Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Her har du virkelig fått med deg alt utenom fokus. Det ødelegger for meg. Bildet kunne vært flott, nå er det bare godt. Forbehold, Er dette tatt med en kit linse, så er bildet flott. Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Jo, du har fått med deg naturelementene her. Tror et klikk på skarphet samt en separat lysning av skjæret i forgrunn hadde høynet bildet enda litt. Komposisjonsmessig kunne det kanskje ha vært litt mer luft til venstre så man ikke hadde fått inntrykk av at båten er på vei ut av bildet. Vet jo ikke om det funker her men ville forsøkt en vannrett speilvending så båten hadde gått mot høyre da vi jo leser bilder i samme retning som vi leser bøker og aviser. men slikt må prøves ut for hvert enkelt bilde da det noen ganger blir helt feil - spesielt på naturbilder. Roar Hei Roar.Takker for tilbakemelding. Fokus er på de brytende bølgene så båten blir litt uskarp. Kanskje fokus på båt kunne gjort seg ? Mer luft venstre del er nok ikke mulig. Hilsen Rune Jeg ble nysgjerrig og la bildet inn i Photoshop CC 2014 og ga først ett og så et til på skarphet og det hadde både bølgene og båten godt av. På det tredje ble det litt mye på bølgene og støy dukket så vidt opp i himmelen så det reduserte jeg til 10%, men kunne jo like gjerne sløyfa det.Skjæret i front kom også bedre fram etter to skarphetsklikk. Roar Hei Roar Tror ikke jeg rørte skarpheten på dette bildet. Bruker Lightroom. Der er det en sleider og ikke klikk som du beskriver. Lurer på om skarpheten blir like bra i Lightroom som i Photoshop? Hilsen Rune Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Her har du virkelig fått med deg alt utenom fokus. Det ødelegger for meg. Bildet kunne vært flott, nå er det bare godt. Forbehold, Er dette tatt med en kit linse, så er bildet flott. Hei Er nok meg som ikke strakk til her Linsa er Canon 70-300 4-5,6 L IS USM som vanligvis gir sylskarpe bilder. Hilsen Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg