Br?stopp Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Er det noen der ute som har en fornuftig forklaring på hva som skjer. I BIOS forandrer "Hard Disk Boot Priority" seg. Den forandrer rekkefølgen på diskene, slik at maskinen ikke starter. Så må jeg inn i BIOS og endre på dette. Det kan gå flere dager mellom hver gang det skjer. Jeg kjører kontinuerlig NAV 2003 med oppdateringer. Hovedkortet er ABIT IC7-MAX3 og OS er XP Pro norsk På forhånd takk! Edit: Jeg må tillegge at maskinen finner ikke C disken hver gang maskinen starter opp. Etter fire forsøk fant den disken, og da bootet den. Dette har ingenting med dårlig kontakt på kabelen å gjøre. Forøvrig syntes jeg S-ATA kontaktene er utrolig dårlige. Det virker som om de har valgt den billigste løsningen som standarden. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 når bios ikke finner den diske som har boot pri f.eks hdd0, så vil den antageligvis rokkere om slik at han prøver den neste/første disken en finner... prøv å gå inn i bios en av gangene den finner "c" disken din og skriv ned detaljene cyln head sectors osv... istedenfor å ha den på auto, så setter du den på USER og skriver inn de detaljene du noterte ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå