Ragnar Skj Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Utsikt fra Borgen, Alanya Tyrkia Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Hei, Ragnar. Hyppige og ofte langvarige kriger i det østlige Midelhavet skapte behov for kraftige forsvarsverk. Krigene førte til tap av mange menneskeliv men det gjorde nok også byggingen av disse festningene. Komposisjon og utsnitt er bra, og det samme gjelder skarphet / eksponering, farger og lys ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Det er all grunn til å bli imponert over gamle byggverk samt betydningen av disse, og jeg synes det er hyggelig å ha med noe av dette som en del av inntrykket. Noen vil sikkert si at utsiktspunktet her er for mye midtstilt, men jeg ville ha rekkverket på høyre og venstre side i vinkel slik at disse ble mørke, og da måtte ståstedet være bli slik det er her. Det er heller ikke automatikk å få tilbakemelding på alle bilde som legges ut, og er derfor glad for din hyggelige kommentar Albert. Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Når jeg ser dette så kan jeg liksom ikke unngå å tenke at det skulle vært en soloppgang uti der for jeg tipper detter er østover. Jeg har sjøl vært i Kemer for en del år siden foruten at jeg har tråkla meg tvers gjennom Tyrkia på vei mot India i 1972 og kam samme vei tilbake 2 måneder senere i 1973. Tankene går her til om denne borgen er så gammel at den er helt tilbake til den greske tiden slik flere ruinbyer langs kysten her er. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Når jeg ser dette så kan jeg liksom ikke unngå å tenke at det skulle vært en soloppgang uti der for jeg tipper detter er østover. Jeg har sjøl vært i Kemer for en del år siden foruten at jeg har tråkla meg tvers gjennom Tyrkia på vei mot India i 1972 og kam samme vei tilbake 2 måneder senere i 1973. Tankene går her til om denne borgen er så gammel at den er helt tilbake til den greske tiden slik flere ruinbyer langs kysten her er. Roar Ja borgen har sin historie som er fascinerende nok. Oppslagstavler på 3 forskjellige språk er satt opp på området så de fleste kan få med seg hovedtrekkene dersom de ønsker det. Tyrkia for øvrig er jo "belemret" med mange historiske severdigheter og minner. En liten ting jeg legger merke til med dette bildet er at selv i såkalt fullstørrelse er ikke skarpheten slik den er på min pc selv i nedskalert Bildekritikkversjon, mens andre innsendte bilder ser OK ut. Skj Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Jeg synes at det var flott at du fikk mørke sider på de rekkverken. Flott er også den taggete muren mot det blå havet :-) Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Jeg synes at det var flott at du fikk mørke sider på de rekkverken. Flott er også den taggete muren mot det blå havet :-) Hei Jaeggen, hyggelig at du ville kommentere bildet. Et bilde som iallfall viser hvor fint det er det oppe på høyden. Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Ett meget teknisk fint dok. bilde. Har du noen anelse om hvor høyt over havet dette er ? Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Ett meget teknisk fint dok. bilde. Har du noen anelse om hvor høyt over havet dette er ? Mvh. Rolf Hei og takk for kommentar. Måtte Google spørsmålet ditt, og får opplyst at borgen på det høyeste er 250 meter over havet. En frisk spasertur i varmen fra Kleopatra stranden og opp, men belønningen er en kald pils, praktfull utsikt, så da er det til å leve med ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg