toy_man Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Heisann! Driver å ser på hva slags 2 årige master utdanninger jeg kan ta når jeg er ferdig med bachelor til sommeren. Og lurer derfor på om det er noen som har erfaringer med Innovasjon og entreprenørskap på Høgskolen i Bergen, eller eventuelt andre linjer som ligner. Hva slags jobb muligheter har man med master i Innovasjon og entreprenørskap? Synes det studiet virker nokså løst. Klarer ikke å se for meg hva slags jobber man kan få (snakker ikke om å starte egen bedrift eller noe sånt) eller hvordan jobb markedet er. Bacheloren som jeg tar er automasjons ingeniør hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
aadnesvik Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hei!Den masterutdanningen du nevner er ganske unik, fordi gründerskolen er en integrert del av utdanningen. Studiet har med andre ord også en praktisk, entreprenøriell tilnærming, litt som NTNUs Entreprenørskole mfl. Studiet er selvfølgelig et bra valg om du ønsker å starte egen bedrift. Det finnes noen, spesielt større internasjonale selskaper, med avdeling for innovasjon og/eller som praktiserer en 80/20-modell hvor 20% av arbeidstiden går til et eget prosjekt/entreprenørskap som kan knyttes til virksomheten. I Norge har vi blant annet statlige selskap, som Siva SF og Innovasjon Norge hvor kompetanse om bedriftsutvikling etc. er helt essensielt. Vi trenger mer innovajon og entreprenørskap i Norge. Ansatte med entreprenørielle egenskaper og evne til å tenke innovativt er noe alle virksomheter i Norge trenger, men om din potensielle arbeidsgiver anerkjenner dette kan jeg ikke svare på. Mange med bachelor forsøker å gå rett i jobb, og vil heller vente med å ta en master før de har fått mer jobberfaring. Jeg opparbeidet denne erfaringen gjennom frivillige verv under bacheloren, og gikk rett på master. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå