VNordal Skrevet 10. april 2015 Rapporter Del Skrevet 10. april 2015 Jeg har akkurat fått en pc av en kompis. en Komplett gamer som er noe år gammal. Den kjører i7 8core 2,8ghz, men skjermkortet er ikke knallbra.. husker ikke helt hva det er. Radeon hd 5700 ellerno trur jeg. Spm er: For å kjøre det meste av spill (jeg er bare casual gamer siden jeg er hovedsaklig på konsoll), hvilket skjermkort er lurt å kjøpe? som er rimelig og man får mye for pengene. Og: med den prossesoren, hvor mye ram vil dere si er optimalt å ha? har ikke kjempepeil på pc, så spør heller her! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2015 Rapporter Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Høres ut som en i7-860 eller i7-930 for meg, et godt hakk bak dagens i5-modeller, men fortsatt en relativt grei prosessor på høyde med AMDs FX-8350. Hadde ikke vært redd for å plassere et GTX 980 i den maskinen med tanke på prosessoren din, men det som gir deg mest for penga er vel et R9 290 eller et R9 280. Hvis du ønsker å betale litt ekstra er GTX 970 det neste gode valget, da får du også The Witcher 3. Angående RAM, så er det anbefalt minst 8GB for en typisk spill-PC i dag, og også nok for de aller fleste. Om du tenker å kjøre veldig mye i bakgrunnen eller flere skjermer kan 16GB være noe å vurdere. Endret 10. april 2015 av N o r e n g Lenke til kommentar
VNordal Skrevet 10. april 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2015 Høres ut som en i7-860 eller i7-930 for meg, et godt hakk bak dagens i5-modeller, men fortsatt en relativt grei prosessor på høyde med AMDs FX-8350. Hadde ikke vært redd for å plassere et GTX 980 i den maskinen med tanke på prosessoren din, men det som gir deg mest for penga er vel et R9 290 eller et R9 280. Hvis du ønsker å betale litt ekstra er GTX 970 det neste gode valget, da får du også The Witcher 3. Angående RAM, så er det anbefalt minst 8GB for en typisk spill-PC i dag, og også nok for de aller fleste. Om du tenker å kjøre veldig mye i bakgrunnen eller flere skjermer kan 16GB være noe å vurdere. Okei. tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå