Professor Balthazar Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Har en Asus 5750G som ble levert med 64-bit Windows og vanlig HD. Har nå skiftet til en SSD-disk men har ingen installasjonsplate for Windows 7 64-bit. Kan jeg bruke en installasjonsplate for 32-bit? Blir det å gi meg store tap i hastighet? Det er en i7 2.2GHz prosessor i den Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Du vil kun få 4gb tilgjengelig memory med 32bit OS så det vil kunne gi ytelsestap ja. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Ser ut som denne modellen bare har 4GB RAM, så burde ikke ha så mye å si. Men ellers er den eneste betydelige forskjellen mengden RAM som kan utnyttes, der rundt 4Gb er den øvre grensen for 32-bit, men gjerne litt mindre også. Jeg vil anta at harddisken som ble levert med maskinen hadde en recoverypartisjon og det er derfor du mangler disk? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 I praksis vil du ikke få utnyttet mer enn 3,2-3,5GB minne med 32bit OS. 32bit kan adressere 4GB, men en del adresser er reservert av systemet/hardware. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Takk, da bruker jeg bare 32-bit løsningen. Har bare 4GB og dette er bare en surfe-PC. Var redd jed ville få bare 1/2-fart :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå