Gå til innhold

Russer har meldt seg frivillig for verdens første hode-transplantasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva er eigentleg målet med dette forsøket?

Etter som eg forstår så vil det vell være urealistisk at ein klarer å oppnå full følsomheit i kroppen sjølv og ryggrada er kirurgisk kutta? Så resultatet vil vell uansett være at forsøkspersonen blir lam?

Det beste utfallet ein kan tørre å håpe på er vell å få i orden sirkulasjonssystemet slik at forsøkspersonen blir lam frå halsen og ned, men at kroppen vil være i stand til å puste med hjelp av ein respirator og at fordøyelsessystemet vil kunne ta til seg næring?

Denne forskninga vil nok være av stor betydning for å reparere ryggskader og dermed hindre lammelser, men den naturlige plassen å starte er vell å halshugge personen/forsøksdyret og deretter prøve å kobble hodet tilbake på kroppen. Når ein har beherska denne teknikken, då fyrst kan ein begi seg ut på den vanskelige utfordringa med å bytte kropp (som dette strengt tatt er, ein transplanterer vell per definisjon ein kropp).

Uansett, mine spådommar for dette forsøket dersom det blir gjennomført er 1 stk død forsøksperson utan hode og med den einaste erfaringa ein har gjort seg er at det var ein dårlig idé å prøve.

Hensikten er å forlenge livet til en mann med Werdnig-Hoffman sykdommen. hans sykdom gjør at kroppen hans snart vil slutte å fungere (aka han dør). Han har meldt seg frivillig til å prøve kroppstranspantasjon. Kroppen vil være fra noen som er hjernedød.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at hodet skal transplanteres sammen med hjernen og det hele, ser jeg ikke helt poenget. Blir det ikke da heller som om det andre hodet kun får en ny kropp, og at herr Spiridonov dør sammen med sitt gamle hode? Men om han får med seg sin egen hjerne, kan det jo være interessant.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Siden han likevel må gå på immunforsvarshemmende medisin, dersom det lykkes. Så er vel ikke veien lang før man kan få dumbo-ører med det samme. Merkelig navn til en disneykarakter. Dumb-o.  :hmm:

Prøvde Disney og framstille ham som dum? Jeg husker ham ikke som noen mindre smart elefant.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...