Gå til innhold

- Treig, irriterende og klønete, men best på markedet

Anbefalte innlegg

Pebble og Apple watch er kun i liten grad sammenliknbare produkter. I og med at Apple wstch har os-integrasjon på et lavt nivå vil aldri konkurrenter kunne lage tilsvarende produkter til Apples telefoner.

Det er sant, Apple er flinke til å legge kjepper i hjulene for folk som ønsker å integrere seg mot produktene deres.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke riktig? Var da henvist til noen anmeldere der det gikk tomt? Og dette er med et ferskt batteri. Å være redd for at klokka ikke holder hele dagen er faktisk en ganske stor hemsko.

Ja, om den går tom for vanlige brukere i vanlig bruk er det en hemsko. Det jeg har sett er anmeldere som sier de sleit de første dagene (når de skulle bruke hele tiden og teste ut ting), men at det holdt i vanlig bruk. 

Blir spennende å se, om den ikke hodler en dag med vanlig bruk er det som du sier en stor hemsko. 

Lenke til kommentar

Det er vel ikke riktig? Var da henvist til noen anmeldere der det gikk tomt? Og dette er med et ferskt batteri. Å være redd for at klokka ikke holder hele dagen er faktisk en ganske stor hemsko.

Ja, om den går tom for vanlige brukere i vanlig bruk er det en hemsko. Det jeg har sett er anmeldere som sier de sleit de første dagene (når de skulle bruke hele tiden og teste ut ting), men at det holdt i vanlig bruk. 

Blir spennende å se, om den ikke hodler en dag med vanlig bruk er det som du sier en stor hemsko. 

Hva er "vanlig bruk" da, det er allerede anmeldere som sier de har gått tom, med et helt nytt batteri, det indikerer at en vesentlig andel vil begynne å gå tom innimellom etterhvert som batteriene blir eldre, i særdelshet om det faktisk kommer flere nyttige funksjoner. Det er ikke bra.

AtW

Lenke til kommentar

Det varierer med produkt, egentlig. Apple har gode APIer, men de tilbyr ikke APIer til alt, det er sant. På OSX er integrasjonsmulighetene for tredjepart top notch. 

Alle apples hardware-produkter jeg vet om har apple vært lite samarbeidsvillige til å la andre integrere seg skikkelig, iphone er sterkt lukket, jeg kjenner folk som har jobbet mot ipod, og det har mildt sagt vært krøkkete.

AtW

Lenke til kommentar

På bærbare enheter er de ikke villige til å støtte noe særlig tredjepart utover det som er lisensiert, det er helt sant. 

"Vanlig bruk" er jo akkurat det. Vanlig bruk. Om de aller fleste brukere opplever at de kan bruke klokka som de vil uten å tenke på batteri i løpet av dagen er det godt nok. Det er jo det samme med telefoner - om man bruker dem hele dagen går de tomme, men for de aller fleste er det sånn at det er plenty strøm igjen på slutten av dagen. Kommer det nye funksjoner som gjør at folk ikke lenger kan bruke klokka som de vil er det også et problem, såklart. Vi får se hvordan det går. Jeg tror iallfall Apple gjør noe riktig ved å optimalisere for størrelse heller enn batteritid - det er ikke noe masseappell (nå) i for så store klokker som f.eks Moto 360. 

Nå sier jo ryktene at det er forhåndssolgt over en million eksemplarer, så da har man allerede passert 2014-salget til alle Android Wear-produsentene. Det er jo noe. Blir spennende å se om folk blir fornøyde. Jeg tipper "ja". Selv står jeg over. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...