Rusher Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Tittelen forklarer kanskje det meste. Men jeg har en lang liste med artikler som eg gått igjennom for å kartlegge ukurans. Hvordan kan jeg få Excel til å telle antall artikler som f.eks har status "Ukurant" i kolonne L, samt hvem som har status i bruk, og eventuelt usikker. Endret 10. april 2015 av Rusher Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Tittelen forklarer kanskje det meste. Men jeg har en lang liste med artikler som eg gått igjennom for å kartlegge ukurans. Hvordan kan jeg få Excel til å telle antall artikler som f.eks har status "Ukurant" i kolonne L, samt hvem som har status i bruk, og eventuelt usikker. Uten navn.png Bruk "Countif" funksjonen =COUNTIF(L1:L7;"Ukurant") Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Tittelen forklarer kanskje det meste. Men jeg har en lang liste med artikler som eg gått igjennom for å kartlegge ukurans. Hvordan kan jeg få Excel til å telle antall artikler som f.eks har status "Ukurant" i kolonne L, samt hvem som har status i bruk, og eventuelt usikker. Uten navn.png Bruk "Countif" funksjonen =COUNTIF(L1:L7;"Ukurant") Da får jeg opp #Navn? Da endret jeg L1 til første cellen med, og L7 til siste. Får dog samme resultat omså jeg bare sjekker 3-4 celler. Edit: Jeg har norsk versjon her, så endret til "Antall.Hvis" og vips så funket det! Takker! Endret 10. april 2015 av Rusher Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Har du norsk versjon av Excel? I så tilfelle må du finne tilsvarende funksjon i det norske funksjonsbiblioteket. Bytt ut CountIf med Antall.hvis https://support.office.com/nb-no/article/ANTALLHVIS-funksjon-e0de10c6-f885-4e71-abb4-1f464816df34 Endret 10. april 2015 av Bond007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå