Gå til innhold

Average Joe logo i photoshop

Gjest Slettet-jS6upa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jS6upa

Litt usiker på om jeg har kommet riktig sted nå, men prøver meg. 

Vi er en gjeng som skal kle oss ut som Average Joe´s laget fra filmen Dodgeball. Vi skal lage en logo selv og skal få den trykket på gule t-skjorter. Problemet er at jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få laget logoen så lik som mulig i photoshop. Er absolutt ikke en ekspert, men håpet kanskje noen hadde noen tips. Gjelder spesielt den linjen som kommer etter logoen, og lager en strek under. 

Noen som har noen forslag? 

film-dodgeball_a_true_underdog_story-200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

http://www.dafont.com/forum/read/26195/average-joe-s-from-dodgeball

Det er bare å lete etter fonter som ligner, også gjøre små forandringer. Det er dog best om slikt gjøres i Illustrator, og ikke i Photoshop, da dere sikkert vil ha best mulig kvalitet, og da er nok ikke piksel det dere er ute etter, men heller vektorer. 

De dere eventuelt kan gjøre er å live trace logen, også fylle det inn med fargen dere vil ha, så har dere et ganske greit resultat allerede. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Takk for svar! Har illustrator også, men har brukt det enda mindre enn photoshop. Får gi det et forsøk. 

Skal sies at vi vil endre navnet fra Average Joe´s til Gjennomsnittlige Frode, derfor vi må lage ny logo i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for svar! Har illustrator også, men har brukt det enda mindre enn photoshop. Får gi det et forsøk. 

Skal sies at vi vil endre navnet fra Average Joe´s til Gjennomsnittlige Frode, derfor vi må lage ny logo i utgangspunktet :)

Det finnes nok flere fonter på nettet som er gratis som ligner, så er det bare å fyre opp Illustrator så har du det. Flott at du har valgt å prøve å gjøre det i Illustrator da det programmet er ment for den typen oppgaver. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...