St0nescar Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Heisann! Jeg ser det er mulig og lage en sparkline i kolonne retning. Iforhold til de tallene jeg driver med kunne det vært ønskelig å hatt en sparkline nedover i rader. Det som er ønskelig er å ha to konstante linjer på f.eks 0 cm og 100 cm. Mellom disse linjene ønsker jeg å ha en variabel nedover radene. Er det noen som vet om det er mulig? Noe som ligner på bilde. (kun en konstant linje) Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Hei! Jeg vet ikke noen måte du kan få vertikale sparklines. Det nærmeste jeg kommer er datastolper under betinget formattering. Vennlig hilsen Ketil Endret 10. april 2015 av ExcelGuru Lenke til kommentar
St0nescar Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Hei! Jeg vet ikke noen måte du kan få vertikale sparklines. Det nærmeste jeg kommer er datastolper under betinget formattering. Datastolper.png Vennlig hilsen Ketil Tusen takk! kunne jo vært en mulighet det. Ingen som vet om noen andre programmer en excel som kanskje har noen bedre visuelle visninger av tall? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) Hvis du har en del tid til overs, kan du se på R, som er et programmeringsspråk for dataanalyse og visualisering. Det er ganske populært hos bioinformatikere og statistikere, og med en egnet pakke (typisk ggplot2) kan du lage omtrent alt du vil ha av plot og grafer. Det er dog en ... viss læringskurve. Endret 12. april 2015 av Djn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå