Gå til innhold

Oversikt over programvare - søkbar

dagim

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde oversikt over nye og eksisterende programvarer på en skole jeg jobber. Tenkte da å lage en oversikt med mulighet for å systematisere etter visse preferanser. (Se vedlagt bilde)

Har laget en liten oversikt i word med VB-checkbox. Er det mulig å bruke dette til å systematisere - eller er det bortkastet arbeid?

post-77027-0-84826800-1428609256_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal holde oversikt over nye og eksisterende programvarer på en skole jeg jobber. Tenkte da å lage en oversikt med mulighet for å systematisere etter visse preferanser. (Se vedlagt bilde)

Har laget en liten oversikt i word med VB-checkbox. Er det mulig å bruke dette til å systematisere - eller er det bortkastet arbeid?

Jeg tror jeg hadde brukt Excel. Jeg synes det er bedre egnet til å systematisere slik du er i gang med.

Vennlig hilsen Ketil

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvor stort miljøet er så kan det være at det lønner seg å investere (tid &/ penger) i et verktøy som kan skanne gjennom PCer og servere. Manuelle rutiner stjeler ofte litt for mye av en ellers overlesset arbeidsdag..

Med rett verktøy kan du få ut ikke bare hvor mange PCer et spesifikt program er installert på men også bruken. Stikkord her er Software Inventory, Software Asset Management.

Snow Software er et alternativ (som kan integreres med Microsoft System Center), denne nettsiden har en gjennomgang av konkurrerende produkter. Det finnes diverse gratis verktøy også, selv Microsoft har et, MSIA. Spiceworks har også verkøy for Inventory.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar :)

Jeg var kanskje litt upresis i spørsmålsstillingen min. Jeg ønsker å ha muligheten til å filtrere ut innholdet. Hvis jeg vil ha kun innhold som tilsvarer matematikk eller kun mellomtrinn..

Håper det gjorde ting litt lettere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...