Tomzern Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei! Har et lite problem! :grine: I oppstarten får jeg beskjeded "the bios is not installed"....PC'en starter opp og alt det der...Det har vært sånn lenge...Det som er plagsomt er at PC'en ikke slår seg av uten at jeg trykker på on/off knappen etter jeg har tatt på "shut down" i windows...Har hatt dette problemet lenge, og lurer på om det kan ha noen sammenheng med at BIOS'en ikke er innstallert...Får heller ikke innstallert chipset-driverne uten å få blåskjerm og må stille tilbake til siste fungerende konfigurasjon...Noen som vet hva som er galt, og hva som må gjøres?? Mvh Tomzern :-) Lenke til kommentar
Amd_Barton Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 haha det fikk jeg åsså.. bare skru av den driten i biosen.. du finner den Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Det hadde vært fint hvis du eller noen andre sa hva navnet på den driten var da, og hvor i BIOS den ligger kanskje...Hakke så veldig god peil på bios...Sier meg liksom ikke så mye Men takk for svar!! Mvh Tomzern :-) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ta ut BIOS-batteriet på Hovedkortet. Sett det inn igjen. Start PCen. Da skal du slippe den meldinga. Hvis ikke det virker går du inn i BIOS og "loader" Optimal Prefences. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 ja LOAD optimal settings!!!!! det vil nok gjøre susen, hvis ikke så bør du ta en bios update slik at den bugsen fjernes (hvis det er en bug, kanskje du ikke har god bios i det hele tatt) Lenke til kommentar
Chris^ Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hva er det slags hovedkort du sitter med? Når maskinen booter/starter opp så trykker du på F1/Del for å komme inn i BIOS'en. Derfra skal det kunne gå an å laste "Default Settings". Som også er nevnt så kan du ta ut batteriet, en rund blank dings som ligner litt på et gammelt krone stykke. Hvist du enda får problemer med å installere drivere for hovedkortet og/eller andre komponenter foreslår jeg at du tar ut alt "ekstra" ustyr som lydkort, netverkskort etc for å eliminere evt feil som du kan ha på komponentene. F.eks. fjern alt og installer drivere, hvist det funker så legger du til lyd kortet og installerer driverne til det osv. Det som også kan være greit er å oppgradere til nyeste versjon av BIOS'en som du bruker. Dette gjør du ved å "Flashe" BIOS'en, skal være en guide en stans på forumet tror jeg. Evt, Flash BIOS'en til versjonen under den du har. Håper det hjelper på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå