AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 heisann. har hatt godt over 10 operasjoner og fått medisiner av leger i årevis, og tatt disse uten å nøle. men jeg trudde jeg fikk noen absiteneser av en hjertemedisin for et par år siden, og legene sa bare "det går nok bra", selvom det står at man ikke skal bråstoppe på dem på felleskatalogen, fordi da øker man sjangs for hjertedød. JA jeg vet det er dumt av meg å lese på felleskatalogen, og jeg har slutta med det.. men jeg har fått en eller annen fobi mot å ta piller eller pillekurer fra leger, og bivirkninger er en større frykt nå enn det var før. har blitt bedt om å gå på imodium comp (3x) og ranitidin 75mg (2x) om dagen og bare dette skremmer meg, fordi jeg ikke vet om jeg "trenger" ranitidinen da jeg ikke har sure oppstøt der og da, men samtidig er det noe legen min har sagt.. er det noen som har noen trøstende ord til en 21 åring? ganske spesielt da jeg ha over 10 operasjoner og fått en drøss av piller før, dumt om det skal bli sånn Anonymous poster hash: 2edf3...ba5 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Avklar dette med legen din og be gjerne om en forklaring på hvorfor. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 det har jeg også gjort, og han vet at jeg er nervøs for dem, men han sier ting som "jeg har pasienter som går på ranitidin hver eneste dag, det er ikke farlig og veldig lite bivirkninger.", men det er bare det at hjernen min tar ikke det noen leger sier for god fisk, eneste jeg kan ta som jeg ikek tenker over er paracet og ibux, en paralgin forte gjør meg nervøs for å reagere for mye på kodeinet f.eks, og når jeg har fått sobril på sykehus f.eks så er jeg nervøs for ting som bare misbruk ville ført til Anonymous poster hash: 2edf3...ba5 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Disse legemiddlene er relativt harmløse. Ranitidin regulerer ned magesyren din slik at du ikke får sykdom fordi du har for mye magesyre. Samme med Imodiumen. Den roer bare ned tarmen din og hjelper deg med å ta opp det du trenger fra mat og drikke. Disse legemiddlene kan ikke sammenlignes med det du har hatt erfaringer med før og de er ment for korttidsbruk. Endret 9. april 2015 av vidor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Jada, det vet jeg, hehe. men jeg overvurderer bivirkninger, alt har bivirkninger, og jeg ha dem alltid i bakhodet.. jeg kunne omtrent lurt på bivirkninger av vitaminbjørner ettter jeg ble så skremt den gangen, jeg endte med dødsangst en lang periode etter litt forskjellig med den hjerte-greia så har blitt shaken up hehe Anonymous poster hash: 2edf3...ba5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Har du søkt psykiatrisk hjelp? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Prøv å navngi det som "terapi for å overkomme angsten din" eller noe litt mer beskrivende Salvesen, du vet selv hvor mye sterke meninger og fordommer det er der ute rundt ord og meninger som: Søk psykiatrisk hjelp? Iallefall i aldersgruppen til TS. Legene våres er de ekspertene vi har å forholde oss til når det kommer til piller og medisiner, er det noe du ikke er enig med legen din om så følg rådet til Vidor og ta opp bekymringene dine med han. Føler du at ikke svarene fra legen din er begrunnet godt nok eller at du ikke blir gitt et godt svar så er det sikkert ikke et problem å spørre en annen lege om å vurdere medisineringen utfra symptomene dine. Det er trist å høre at du har fått en sånn tøff start på livet ditt, 21 år og 10 operasjoner på nakken. uff. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Prøv å navngi det som "terapi for å overkomme angsten din" eller noe litt mer beskrivende Salvesen, du vet selv hvor mye sterke meninger og fordommer det er der ute rundt ord og meninger som: Søk psykiatrisk hjelp? Iallefall i aldersgruppen til TS. Legene våres er de ekspertene vi har å forholde oss til når det kommer til piller og medisiner, er det noe du ikke er enig med legen din om så følg rådet til Vidor og ta opp bekymringene dine med han. Føler du at ikke svarene fra legen din er begrunnet godt nok eller at du ikke blir gitt et godt svar så er det sikkert ikke et problem å spørre en annen lege om å vurdere medisineringen utfra symptomene dine. Det er trist å høre at du har fått en sånn tøff start på livet ditt, 21 år og 10 operasjoner på nakken. uff. Det var på ingen måte ment som nedverdigende eller noe slikt. Men det kan høres ut som om TS har fått tankene sine litt "forvrengt" og gjerne hadde hatt godt av hjelp til å få de på rett kjør igjen. Han "vet" jo at alt er greit ift at legen har sagt dette men allikevel er han bekymret. Kognitiv terapi kunne kanskje hjulpet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 heisann Har Vært hos psykolog flere ganger over lengre perioder, men det ender somregel med at de sier de ikke kan gjøre så mye mer, og atj eg må ordne resten. Jeg er derimot ikke interessert i å dra tilbake dit nå, med en gang jeg sier jeg ikke vil ha SSRI (fikk det når jeg var 11 og litt svikt i systemet gjorde at jeg gikk på det i nesten 8 år med 2-3 samtaler) så sier de at da er det begrenset på hva de kan gjøre Uansett, ja jeg kan spørre flere leger men erfaringsmessig så sier flere leger forskjellig og det gjør meg enda mer forvirra.. Anonymous poster hash: 2edf3...ba5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå