Nevnarion Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Du holder nede en knapp, så utfører Noctis angrepene selv. De andre på laget styret også seg selv, men du kan aktivere enkelte abilites med de. Ellers kan du bevege Noctis fritt mens han angriper, pluss at du kan bruke firkant-tast for dodge. Etterhvert som fiendene blir vanskeligere blir det også mer tydelig at det ikke bare er å løpe inn og holde nede en knapp mens du ser en annen vei. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) For meg som gammel FF fan var dette nok en skuffelse. Karakterene og voiceacting er ikke spesielt bra heller. Endret 2. desember 2016 av Realzi 2 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) 10/10 fra meg 11/10 når enhanced Steam versjon kommer ut som Tabata har sagt er høyst mulig, de har tenkt og legge til ting de ikke kunne på konsoll i pc versjonen. Og visst dere vil ha historie så gjør historien da for pokker, ingen som tvinger dere til og gjøre fetch quests. Endret 2. desember 2016 av Realzi 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Square-Enix sin mest iherdige forsvarer slår til igjen. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Når jeg startet spillet første gang, fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde spilt en demo så skulle jeg få hjelp av noe kalt "Dragen". Ingenting med navn "Dragen" har dukket opp ennå (akkurat begynt på kapittel 5). Når er det denne saken dukker opp? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Har lurt på det samme selv, det er jo en Carbuncle-summon som kan redde deg fra å dø én gang per kamp. Men såvidt jeg klarte å hente ut av info fra et google-søk, så må du spille på easy for å få den. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul. Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen. Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Synes spillet ble best etter jeg var ferdig med main story, og spesielt etter jeg fikk nøkkelen til de dypere og vanskeligere delene av hulene. Der må en fokusere langt mer under slossingen, og hiver man seg rett i det og holde knappen inne lever en ikke lenge. Noen av bossene kan kanskje bli vel mye potion simulator, og AI til lagkameratene blir til tider frustrerende, men alt i alt har spillet bare vokst etter jeg ble ferdig med historien. Denne hulen som kun er plattform var også veldig bra, og belønningen var verdt slitet Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul. Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen. Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress. Nåja, men tidspress har vi hatt helt siden ATB-systemet kom. Når det er sagt så er kanskje FF10 sitt system min favoritt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul. Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen. Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress. Nåja, men tidspress har vi hatt helt siden ATB-systemet kom. Når det er sagt så er kanskje FF10 sitt system min favoritt. I FFX er det ikke tidspress. Derfor er det også min favoritt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Det er 100% turbasert, ja, men det jeg liker best med det er at man kan se rekkefølgen på hvem som får sin tur, siden det åpner for mye mer taktikk. Trails in the Sky-serien har et lignende system og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg er motsatt igjen men jeg er heller ikke noe FF fan og det har ikke vært relevant lengre siden FFVII men da spilte vi gjennom det pga den gode historien. Nå må jeg ha kampsystem i sanntid ellers liker jeg det ikke. Så "ENDELIG" har FF serien bevegd seg i riktig retning føler jeg. Lenke til kommentar
Einelbraos Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) Likar spelet ganske godt til no. Grafikken er god i solskin, men ganske under pari i skumring og regn. Eg kosar meg nesten mest når eg susar rundt med chocoboane og gjer litt sideoppdrag. Historia virkar heilt ok. Kampsystemet er eg ikkje heilt fortruleg med enda, men eg har nok ikkje knekt koda heilt. Tykkjer berre at det er utruleg knotete og tidvis kaotisk i kampane. - Jaja, det går vel seg til... Sterk 4/6 til no. Skal ikkje sjå bort i frå at det stig til ein femmar. Endret 21. desember 2016 av Einelbraos Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul. Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen. Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress. Nåja, men tidspress har vi hatt helt siden ATB-systemet kom. Når det er sagt så er kanskje FF10 sitt system min favoritt. I FFX er det ikke tidspress. Derfor er det også min favoritt. Kan vel fryse kampen i FFXV? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Det føles veldig unaturlig. Jeg ville heller spilt FFXV som det er ment å spilles, og så ville jeg heller spilt et turbasert JRPG parallelt eller etterpå, som f.eks. Trails of Cold Steels-serien der toeren akkurat kom ut. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Skuffende lite innhold egentlig i FF XV. Nå har jeg gjort alt som er å gjøre, og det tok rett under 120 timer +/-. Når i tillegg New Game + modusen som kom i går ikke levler opp fiendene, og heller ikke legger til nytt loot eller ting å gjøre er spillet ferdig for min del. Foruten noen av de siste hulene med fiender over level 99 var det også litt for enkelt. Skulle dog gjerne hatt mer da jeg har kost meg den tiden det tok å fullføre. Får håpe det kommer noen store DLC med mer å gjøre, og oppdage. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 120 timer er da kjempemye! Jeg pleier også å gjøre alt mulig innhold i Final Fantasy-spillene. Bruke aldri mer enn 60-70-80 timer. Unntaket er FFX, hvor det tok nesten 170 timer å få ned Penance. Må jo farme i all evighet for å bli sterk nok! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Det tok nok ikke fulle 120 timer da jeg nok gikk fra spillet et par ganger mens det stod på. Og for all del er 120 timer mye normalt sett. Men det føles likevel ut som det kunne vært så mye mer her. Kanskje blir det litt for likt mye av det du gjør. Kanskje er det dette at så mye av kartet ikke er besøkt selv etter alle de timene. Jeg bare håpte det skulle være mer når jeg var ferdig med siste hulen, og i hvertfall at New Game + modusen skulle tilføre litt utfordring igjen. Siste hulen var noe av det mer frustrerende og vanskelige jeg har spilt på manns minne, og da å skulle gå løs New Game + for å hamstre AP på level 7 fiender i main story fristet ikke akkurat Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Skal man være grundig og grinde så mye som mulig går det fort mye tid. Jeg husker da fetteren min lånte FF7 av meg så hadde han maxet ut timeren på 99:99 da han var i Corel Prison. Jeg lurer fortsatt på hva i all verden han brukte tiden på. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Han hadde sannsynligvis tatt lange økter borte fra tv'en der spillet bare sto på uten å bli satt på pause. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå