Gå til innhold

Final Fantasy XV - generell prat

Anbefalte innlegg

Men er det noen andre ff spill hvor det bare er menn ? Hva var grunnen til at det het Final fantasy versus 13 

Tror ikke det er flere med kun menn, men bryr meg heller ikke. ;)

Gleder meg litt. Har ikke spilt FF siden nummer syv i serien, og det hadde vært gøy med et jrpg igjen. Spilte et par på 360 (husker ikke tittel), og liker sjangeren :)

Stoppet du på nummer syv? Kjipt, det er jo så sterkt overvurdert. Du burde absolutt prøve nr ni (et av de beste i serien), og gjerne ta med X og X-2 også. Du får dem jo nå i HD-utgave. Nr 12 skal også være utrolig bra, men har ikke spilt det.

Har du 3DS bør du seriøst skaffe deg Bravely Default og Dragon Quest IX. Begge er langt bedre enn noe Final Fantasy jeg har spilt, og jeg har spilt de fleste. Tales of... skal også være utrolig bra, med noen unntak.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FFXV skulle opprinnelig foregå i universet i FFXIII, men ble oppgradert til et helt nytt univers. Dermed FFXV. FFXVIII var vel heller ikke akkurat den mest populære settingen så langt, så å lage alt på nytt var nok en bra ting.

FFXV er fremdeles i samme univers som XIII, men på en annen måte.

Type0 har heller ikke 13 i navnet, men det er også i samme univers.

Skal jeg ta en wild guess, antar jeg at XV foregår på den planeten som skapes på slutten av 13-3

Univers er uansett feil ord her, solsystem er nok mer riktig, da alle FF spill deler samme univers.

Lenke til kommentar

Univers er uansett feil ord her, solsystem er nok mer riktig, da alle FF spill deler samme univers.

Marvel-filmene (Iron Man, Cap America, Avengers osv) foregår i samme univers som Daredevil-serien fra Netflix, men de vil neppe møtes. Fantastic Four og X-Men er også Marvel, men foregår i helt annet universer. "Univers" har mange betydninger. Du har rett i at det kan bety verdensrommet, men det kan også bety flere forskjellige varianter av samme franchise. Superman og Batman foregår også i andre universer enn Avengers, så de vil aldri møtes. Superman/Batman vil aldri møte Arrow og Flash, fordi de er to helt forskjellige universer, men Arrow og Flash foregår i samme univers. Skjønner det er litt forvirrende. Spesielt siden vi får en annen Flash i Justice League med superman og Batfleck. :)

Lenke til kommentar

Men syns historien til final fantasy 3 er litt for tynn

No shit. FF hadde ikke skikkelige historier før FF4, før det var poenget kun dungeon crawling og levelling og den lille historien som var der var bare for å gi det hele en slags mening. Forøvrig helt standard for alle JRPGer på den tiden.

Lenke til kommentar

Sant nok, jeg tenker mer på univers som i at alle FF spill har en del felles, noe som tyder på at det er samme univers.

Er litt usikker på hvor mye som er likt fordi det er samme univers (dvs de kan i teorien møtes) og hvor mye som skyles at det er Final Fantasy. Det vil jo ikke være Final Fantasy uten chocobos, for eksempel. Videre har vi jo unge Cid i FF4. I FF5 møter vi en eldre Cid, og nevøen hans, Mid. Cid har deretter dukket opp i det meste av FF-spill, så det vil ikke være et "ekte" FF uten ham. Men betyr det at alle er i slekt? Eller er det bare en lignende karakter hver gang? :) Mye av magien er jo den samme, og mange monstre er de samme.

Det samme gjelder for øvrig Dragon Quest. Det vil ikke være et ekte DQ uten slime, King Slime og alle de der variantene, men det betyr ikke at det er en sammenheng mellom spillene. Det er vel mer for å vise at det er Dragon Quest vi snakker om.

Lenke til kommentar

Schreiber

Det er også de samme summons hele veien, og det er en del som du sier som binder alle spillene sammen, ergo foregår de i samme univers, men ikke samme solsystemer. Og så langt ser de fleste ut til å ikke ha noen kontakt med hverandre.

Cidene eks har jeg liten tro på er i slekt.

Lenke til kommentar

Det vil sannsynligvis komme til PC. Både Final Fantasy 13 og alle spin-offene gjorde etterhvert det, men det kan ta tid.

PS3 og 360 er selvfølgelig uaktelt. De ikke kan kjøre et spill som er laget for nestegenerasjons hardware. Da måtte man ha laget en helt ny og nedskalert versjon av spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det vil sannsynligvis komme til PC. Både Final Fantasy 13 og alle spin-offene gjorde etterhvert det, men det kan ta tid.

PS3 og 360 er selvfølgelig uaktelt. De ikke kan kjøre et spill som er laget for nestegenerasjons hardware. Da måtte man ha laget en helt ny og nedskalert versjon av spillet.

Ps3 og 360 kan godt kjøre et slikt spill, de klarte jo ff13 og om pc klarer det så klarer dem det

Lenke til kommentar

Ps3 og 360 kan godt kjøre et slikt spill, de klarte jo ff13 og om pc klarer det så klarer dem det

Nei, PS3/360 klarer ikke grafikken som blir i FF15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...