Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg eldre en jeg er.. :/

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt og er faktisk ikke mer en 15 år, men føler meg som 50 mentalt, tenker mye på hva som er meninga med livet, og hva som virkelig betyr noe. Totalt uinteressert i kjendiser og alt som er med rikdom og berømmelse og gjøre. Tilbringer heller en dag med fisking, enn en dag med spilling. Og har også veldig mange "voksne" trekk. Er lei av barnslige klassekamerater. Men er samtidig ekstremt forelsket i den eneste klassekameraten jeg føler forstår meg. Men hun er opptatt av og bli annerkjent og henger ofte med de mest populære, (de mest barnslige). Samtidig som hun har følelser for meg, og egentlig er mye som meg, og veldig lik meg. Og jeg vil så gjerne være med henne, men holder ikke ut de barnslige folka, der det meste er tomprat hele tia.. Vet faktisk ikke hvordan jeg skal takle sånn tomprat, og det gjør meg usikker blant dem, for jeg vil ikke "drite meg ut" og si noe som er dumt i dems verden. Egentlig så misliker jeg dem noe helt utrolig.. Jeg har stor respekt og har stor selvtillit blant de eldre, men liten selvtillit og respekt blant jevnaldrende. Rett og slett fordi de er for ulik meg.. Ser håpløst ut og "kapre" hun når hun dilter etter de populære. Noen tips i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 1a6fb...496

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver er flere trekk på en introvert person. En person som er introvert vil av natur trives i sitt eget selskap og vil ikke umiddelbart finne glede i tompraten som opptar andre mennesker. Men det er slikt det sosiale sampsillet fungerer mellom mennersker og jeg vil oppfordre deg til å stupe i det. Utfordre deg selv. Når du en dag blir voksen og befinner deg i arbeidslivet vil den kunnskapen komme deg til nytte. Ting er ikke så annerledes når man blir voksen. Du må ikke være den som snakker mest i slike sammenhenger, men det er fint å finne din posisjon i slike settinger - for de blir det mange av etterhvert. Du vil med tiden også se gleden i den sosiale dynamikken mellom mennesker. Dette vil hjelpe deg med å flørte med jenter senere, det er nemlig veldig få jenter som blir sjarmert av temaet "hva er meningen med livet", selv om det er et viktig perspektiv å ha  ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...