Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva består ketogen diett av egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lite karbohydrater som mulig og normalt med protiener og resten naturlig fett, gjerne mettet.

Ok. Så hviss jeg spiser fem måltider til dagem, tre av dem brød med lett ost og kalkunpålegg, en middag med kylling og ris og en god morgen joghurt og iskaffe mocca? Er jeg i ketose da? Er jeg i ketose hviss jeg spiser mye chips og snop?

Lenke til kommentar

Ketogen diett er bare tull. Spis litt av hvert og ingen ekstrem over- eller undervekt av noen av næringsgruppene, det er den eneste riktige måten å leve livet på. 

Ketogen diett er ikke bare tull. Men det er manges om mener mye om det, uten å ha satt seg inn i hva det faktisk er.

 

Boka til Atkins er faktisk veldig bra og er en av de få som inneholder fotnoter til forskningsrapporter som backer opp påstander. Har ikke sett noen annen "kostholdsbok" gjøre det hittil.

 

Av de som har imot ketogene dietter har jeg ikke møtt noen som faktisk har lest boka til Atkins. 

Lenke til kommentar

Hva består egentlig en ketogen diett av? Er det masse fiskefett, eller er det baconfett? Hviss jeg spiser mye rømmesild og mye iskaffe mocca og ost, blir jeg da ketogen?

Kjøp og les boka til Atkins. Skal du eksperimentere med ketogen diett eller bare vil vite litt mer om hvordan kroppen fungerer så er det en veldig bra bok å ha lest.

 

La vær ketogen diett om du ikke gjør det (da er det ofte bare mer skadelig enn til hjelp).

Lenke til kommentar

 

Ketogen diett er bare tull. Spis litt av hvert og ingen ekstrem over- eller undervekt av noen av næringsgruppene, det er den eneste riktige måten å leve livet på. 

Ketogen diett er ikke bare tull. Men det er manges om mener mye om det, uten å ha satt seg inn i hva det faktisk er.

 

Boka til Atkins er faktisk veldig bra og er en av de få som inneholder fotnoter til forskningsrapporter som backer opp påstander. Har ikke sett noen annen "kostholdsbok" gjøre det hittil.

 

Av de som har imot ketogene dietter har jeg ikke møtt noen som faktisk har lest boka til Atkins. 

 

Atkins, grøss.... en bok for blogglesere. 

Lenke til kommentar

 

 

Ketogen diett er bare tull. Spis litt av hvert og ingen ekstrem over- eller undervekt av noen av næringsgruppene, det er den eneste riktige måten å leve livet på. 

Ketogen diett er ikke bare tull. Men det er manges om mener mye om det, uten å ha satt seg inn i hva det faktisk er.

 

Boka til Atkins er faktisk veldig bra og er en av de få som inneholder fotnoter til forskningsrapporter som backer opp påstander. Har ikke sett noen annen "kostholdsbok" gjøre det hittil.

 

Av de som har imot ketogene dietter har jeg ikke møtt noen som faktisk har lest boka til Atkins. 

 

Atkins, grøss.... en bok for blogglesere. 

 

Lest boken?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ketogen diett er bare tull. Spis litt av hvert og ingen ekstrem over- eller undervekt av noen av næringsgruppene, det er den eneste riktige måten å leve livet på. 

Ketogen diett er ikke bare tull. Men det er manges om mener mye om det, uten å ha satt seg inn i hva det faktisk er.

 

Boka til Atkins er faktisk veldig bra og er en av de få som inneholder fotnoter til forskningsrapporter som backer opp påstander. Har ikke sett noen annen "kostholdsbok" gjøre det hittil.

 

Av de som har imot ketogene dietter har jeg ikke møtt noen som faktisk har lest boka til Atkins. 

 

Atkins, grøss.... en bok for blogglesere. 

 

Lest boken?

 

Jeg har lest bibelen, det får være nok fantasilesing for min del. Kosthold er verdens enkleste ting å gjøre riktig, trengs ingen Atkins eller tv-shop mirakelkur for å ha en sykt nice kropp og være sunn, klarer det helt fint på egen hånd :) og dersom atkins har noe som helst med lavkarbo å gjøre, så er det fordummende mat. Karbohydrater er det absolutt beste du kan ha i deg. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg har lest bibelen, det får være nok fantasilesing for min del. Kosthold er verdens enkleste ting å gjøre riktig, trengs ingen Atkins eller tv-shop mirakelkur for å ha en sykt nice kropp og være sunn, klarer det helt fint på egen hånd :) og dersom atkins har noe som helst med lavkarbo å gjøre, så er det fordummende mat. Karbohydrater er det absolutt beste du kan ha i deg. 

 

 

 

Sukker er det beste du kan ha i deg? Også snakker du om fordummende mat?   

lol :) fantastisk. Det må vær det teiteste jeg har lest på lenge.

 

Som tidligere nevnt. De som er i overkant negativ til atkins har stort sett bare lest tabloidoverskrifter om temaet.

Påstander i boka blir backet opp av forskningsrapporter, noe som absolutt er mangelvare for kostholdsrelaterte råd i dag.

 

Du fremstår her som totalt uvitende men svært fordomsfull om temaet.

 

Jeg sier ikke at ketogen diett er veien å gå, men kunnskap om temaet er like fult nyttig. Uvitenhet er farlig. 

Lenke til kommentar

 

 

Kosthold er verdens enkleste ting å gjøre riktig

Sikkert derfor 35% av USA sin befolkning er feite, og 20% av nordmenn er feite... 

 

Men ja, verdens enkleste ting...

 

Ja, de dumme i verden klarer selv ikke de enkleste oppgaver..... unntak finnes selvfølgelig. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

 

Jeg har lest bibelen, det får være nok fantasilesing for min del. Kosthold er verdens enkleste ting å gjøre riktig, trengs ingen Atkins eller tv-shop mirakelkur for å ha en sykt nice kropp og være sunn, klarer det helt fint på egen hånd :) og dersom atkins har noe som helst med lavkarbo å gjøre, så er det fordummende mat. Karbohydrater er det absolutt beste du kan ha i deg. 

 

 

 

Sukker er det beste du kan ha i deg? Også snakker du om fordummende mat?   

lol :) fantastisk. Det må vær det teiteste jeg har lest på lenge.

 

Som tidligere nevnt. De som er i overkant negativ til atkins har stort sett bare lest tabloidoverskrifter om temaet.

Påstander i boka blir backet opp av forskningsrapporter, noe som absolutt er mangelvare for kostholdsrelaterte råd i dag.

 

Du fremstår her som totalt uvitende men svært fordomsfull om temaet.

 

Jeg sier ikke at ketogen diett er veien å gå, men kunnskap om temaet er like fult nyttig. Uvitenhet er farlig. 

 

Jeg er en utdannet mann og forstår mer om kosthold enn jeg vil si 99,9% av folk. 

Atkins og andre kvasi mirakelkurer er for lettpåvirkelig sinn uten evne til kritisk tankegang.... ikke tro på alt du leser og hører... så skal du se du gjør gode grep i livet. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...