Gå til innhold

Legitim webside?

arya

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er litt usikker på om det er rett sted å poste denne tråden men jeg prøver. 

Min mor har vunnet en reise til Toscana over internet, jeg er litt mer tvilsom og tror det heller er "vunnet". 

I mailen hun har mottat står det:

For å bestille reisen din skal du følge disse instruksjonene:

1. Gå inn på hjemmesiden vår: http://bonusfly.net/no/access.php
2. Utfyll din bestillingskode
3. Bestill reisen din 

Jeg har ikke trykt på linken da jeg merket den pekte mot ett annet sted: click.wewonderif.com

Mailadressen den kom fra hadde og domenet wewonderif.com

Jeg har prøvd å google wewonderif og jeg har googlet bonusfly. 

På wewonderif fant jeg ingenting relevant mens bonusfly er faktisk en nettside, men jeg klarte ikke å finne noe annet enn informasjon direkte i fra websiden på google, Ingen erfaringer eller referanser til nettsiden fra andre. 

Er det en webside eller noe der man kan sjekke om en annen webside er legitim? 

Jeg tenkte å ringe bonusfly i morgen da kontoret var stengt fikk jeg høre på noe gebrokkent norsk,

Min mor er heller godtroende og med mindre jeg har noe konkret å komme med som argument er jeg redd hun kjører på og bestiller "gratisturen" hennes.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er vanlig med slike "gratis" reiser er at det kommer mye skjulte kostnader og ofte blir du pushed hardt til å kjøpe alt mulig ræl. 

Hvilken konkurranse var hun med i? Nettsiden var iallefall mer jalla enn en 15årings webpress side.

Lenke til kommentar

Hva gjorde hun for å delta?

Om det poppet opp et vindu som sa hun hadde vunnet eller om hun fikk en mail om at hun har vunnet uten faktisk å ha deltatt så er det garantert lugubert.

Dette ser i utgangspunktet ut til å være en scam. Rumensk dns. 

Kort fortalt. INGEN gir bort noe gratis. Om hun ikke har kjøpt et legitimt lodd så er det selvfølgelig bare tull. 

Be henne slutte å være naiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...