Gå til innhold

Asylbarna - Hva mener du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du er mer skikket som en foreldrer, enn de biologisk foreldrene da! :) Det er uansvarlige foreldre, som har missbrukt vår tillit, eller tatt sjansen på at vi motar alle, for Norge har penger nok, bare ikke til sine egne.

Men, da synes jeg du skal danne ei gruppe og så kan dere adoptere alle disse barna. Og fø på dem selv!

Men behandlingstiden, er under enhver kritikk! Og jeg undrer på hva de driver med? Det offentilge vokser med rekordfart. Somer de bort tiden på FB, Tvitter, "kaffeslaberas", eller hva? 

Etter min mening så fungerer ikke dagens system, vel og merke pga. mye oppslag i mediene. Nå er ikke jeg politiker så jeg vet egentlig ikke hvordan systemet fungerer, bortsett fra at det kan føre til at flere må vente flere år før saken er endelig ferdig.

Lenke til kommentar

Hvor i alle dager har dere kilder på at alle disse foreldrene har løyet om ting og trenert saken? 

Jeg har egentlig bare hørt det fra andre innvandrere kritiske kilder, men nå er ikke dette troverdig. Jeg lurer egentlig på det samme :p

Lenke til kommentar

Nei, for å sørge for at de ikke blir her i 100 år når det er trygt å dra hjem

Jeg vil tro at de fleste ønsker dra hjem til der de tilhører, men når er først vant til velstanden i Norge så er vel lite fristende å dra hjem før de blir pensjonister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Løsningen bør egentlig være ganske enkelt: vi må sette som absolutt krav at de som kommer hit skal være i stand til å forsørge seg selv. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Helt enig, men vi må nok hjelpe dem i startfasen - eller er du uenig?

Dersom man sier ja til å ta imot mennesker i nød så har man vel en forpliktelse overfor de ja, men det forutsetter da at oppfører seg skikkelig når det kommer hit. 

Lenke til kommentar

Helt enig, men vi må nok hjelpe dem i startfasen - eller er du uenig?

Dersom man sier ja til å ta imot mennesker i nød så har man vel en forpliktelse overfor de ja, men det forutsetter da at oppfører seg skikkelig når det kommer hit. 

men dette med intigrering er vell igjenn et helt annet spørsmål? Når en tar inn folk i fra krigsherja land, og whatnot, så er du dømt til å ta i mot noen dårlige egg. Hva med bedre tilbud til de som kommer inn, blant annet psykisk helsesjekk?

Lenke til kommentar

Det spørs hva en psykisk helsesjekk kan motvirke. En sjekk vil jo bare, i beste fall, avdekke hvem som har psykiske problemer. Og så...? Jeg antar at det da er tenkt at de også bør få psykiatrisk behandling, men da er spørsmålet hvor ressursene til dette skal hentes fra. Så må man også anta at majoriteten av de psykiatriske casene man får med denne gruppen er traumerelaterte, og da er problemet at disse menneskene er i en såpass belastende livssituasjon at det er tilnærmet umulig å gi dem slik behandling. Det er heller ikke overflod av helsepersonell med de rette språk- og kulturkunnskapene til å tilby disse menneskene adekvat behandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...