Landeplagen Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Hei, Jeg har satt i hop en stasjonær PC med Asus Z97 pro hovedkort. Alt fungerer greit så lenge GPU'en ikke er satt inn. Når jeg så slår av, setter inn GPU og slår på igjen, så sender verken hovedkort eller GPU noe signal ut fra DisplayPort/HDMI-utgangene. Kortet ser ut til å fungere normalt i forhold til lys-dioder og strømforsyning (8-pin og 6-pin). Kan det hjelpe å oppdatere BIOS på hovedkort? Greit å nevne at dette er første gangen jeg setter sammen en datamaskin. Noen som vet råd? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Litt teit spm, men d koblet hdmi til gpu? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Litt teit spm, men d koblet hdmi til gpu? Usikker på hva du mener. Jeg har prøvd med både HDMI og DisplayPort mellom både GPU->skjerm og HK->skjerm ja. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Det hovedkortet har vel flere PCIe-spor, kan være verdt å prøve de. Prøv med et annet skjermkort, og eventuelt prøv dette skjermkortet i en annen PC. Hvis du ikke har flere tilgjengelig selv så har du nok en kompis i nærheten? Så er det bare å bruke eliminasjon til å sjekke om kortet er defekt. Jeg tviler sterkt på at det er PSU, men hvilken modell har du? 1 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Det hovedkortet har vel flere PCIe-spor, kan være verdt å prøve de. Jeg tviler sterkt på at det er PSU, men hvilken modell har du? Jeg kan prøve et annet spor. PSU: XFX PRO Series 650W (XXX-edition semi-modular). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Sjekk at alt er koblet ordentlig til, inkl. P8-strømkontakten ved siden av CPU. Du skal koble skjermkablen til skjermkortet. Strømforsyningen er mer enn god nok. Endret 9. april 2015 av efikkan Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Jeg satt inn skjermkortet på et av de andre sporene, og nå fungerte det! Kanskje jeg har klart å ødelegge et PCI-E x16 spor? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg tviler på at du har ødelagt det med mindre du ser synlige skader. Delvis defekt maskinvare er ikke uvanlig, så du må bare sende det i retur og få et nytt. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Jeg tviler på at du har ødelagt det med mindre du ser synlige skader. Delvis defekt maskinvare er ikke uvanlig, så du må bare sende det i retur og få et nytt. Regner med det er hovedkortet du mener? Hmm, kanskje jeg bør teste med et annet x16-kort da. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Ja jeg mente hovedkortet. Men du har en mye enklere sak i returavdelingen hvis du først har eliminert alle andre feil ved å prøve et annet skjermkort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå