Rpett Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Heisann.. For å gjøre en lang historie kort, jeg og eksen gjorde det slutt i nov. Mnd 2014. Jeg lånte ut en del penger til henne i 2014, blant annet for en bil hun kjøpte. Jeg stod som med lånetaker på denne. Det jeg lurer på, har jeg lov til å kreve disse pengene tilbake? Fant ut i ettertid at hun holdt på med 2 andre, mens hun var sammen med meg. Å dette var mens hun lurte meg til å bli med å kjøpe bil.. Vet jeg har lov til å sende regning på de andre pengene hun skylder meg som hun lånte rett før det ble slutt, men det store spørsmålet er om jeg har lov til å føre opp det jeg betalte inn på bilen også. Jeg anser dette som et lån, da hun i utgangs punktet ikke hadde jobb på det tidspunktet. Takk for svar Lenke til kommentar
overkok Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg ser ikke helt grunnen til hvorfor du skiller mellom disse pengene og den andre summen som hun skylder deg. En bil vil typisk ha høy verditap på kort tid og du må nok justere din lånesum mtp dette. Dette er jo noe dere kan diskutere og bli enige om. En annen løsning er å selge bilen og dele gevinsten i forhold til innskudsprosenten på kjøpetidspunktet. Lenke til kommentar
Rpett Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Det er forsåvidt sant! Men om jeg kan kreve de pengene i og med at jeg stod som med lånetaker? Å komme til en enighet med denne dama, er som å skjære et hull i veggen, putte bankortet inn, for så stå å vente på at pengene kommer ut av veggen... Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Den ene parten må jo kjøpe ut den andre, eller dere selger bilen og deler pengene. Så får det bli opp til dere om dere blir enig i skevfordeling. Men at hun skal ha hele bilen blir jo feil. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 så lenge dere ikke var gift eller samboere i mer enn 2 år.. .så kan du betrakte bilsituasjonen som om du lånte bort penger til en kompis. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Eier ikke du bilen da? ettersom det du som har betalt for bilen mener jeg. Skriv under på avtaler før du kjøper dyre ting neste gang hvert fall Ikke la deg lure av pupper og et fint smil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå