Gå til innhold

PC-en liker ikke ny RAM

Datasmurf

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp 2x Crucial Ballistix 8 GB DDR3 1600 CL9 for å oppgradere fra mine gamle 2x Corsair Vengeance 4 GB DDR3 1600MHz CL9.

Skrur av maskina, monterer ny RAM, og skrur på maskina. Kommer en høylydt pipelyd, maskina går, men skjermene vil ikke skru seg på. Skrur av maskina igjen, tar ut den nye RAM-en, og setter i de gamle. Høy pipelyd igjen, men skjermene skrur seg på og alt fungerer igjen.

Tips til hva som kan være galt?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt ser bra ut i BIOS med gammel RAM, med ny får jeg ikke liv i skjermene, så jeg får ikke sjekket BIOS. Går for øvrig fint om jeg bare bruker én av de nye brikkene, men planen var 16 GB, ikke 8, så jeg jakter på løsninger som lar meg få full uttelling her.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp 2x Crucial Ballistix 8 GB DDR3 1600 CL9 for å oppgradere fra mine gamle 2x Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600MHz CL9.

Det blir vel ikke så mye oppgradering...?

Prøvd å resette BIOS?

Sjekket kompabilitetsliste fra produsenten av hk? / Hva slags hovedkort?

Lenke til kommentar

Mente 2x4 på de gamle. HK er Asus p67 Sabertooth, og skal støtte brikkene ut fra fet jeg kan se. A2 og B2 fungerer med de gamle, og når jeg prøver en og en i de forskjellige slot-ene, men ikke sammen.

Ikke resatt BIOS, men skader vel ikke å prøve.

e: Hjalp ikke å resette BIOS, fant derimot ut etter litt mer en og en-testing at den ene brikken ser ut til å være defekt, mens den andre fungerer.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...