eUnaas Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 finns det noen sprogrammer som gjør det mulig å åvervåke nettverk? se hva andre pc'er gjør i nettverket? hva heter et slikt program? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei! Ja,det finst slike program av ulik kvalitet og funksjonalitet.. Det spørs kor mykje du har tenkt å overvåke.. Ved noen overvåkningar må ein søke konsesjon fra datatilsynet(spessielt når det gjelder overvåking av enkelt individ) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 trenger bare et program, som gjør at jeg kan se hva andre diver med i et lite nettverk. Skal ha et lite lan party... rundt 10-15 stykk. det kunne vært greit å kunne passet litt på noen av dem... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei! Tenker du på alle aktivitetane dei føretar seg på nettverket eller "bare" kva filer dei eventuelt kopierer på nettverket.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Med Linux kan du sette opp en web-proxy. Så konfigurerer du web-browserene på alle maskinene til kompisene dine til å gå via den når de skal surfe på nettet. Da kan du logge alle oppkoblinger.. og da ser du hvem som er inne på hvilke sider. :smile: (søk på "proxy" eller no' på freshmeat.net f.eks.) Ellers kan du sette opp en Linuxbox som gateway hvor alle maskiner må gå via for å gå ut på Internett uansett.. enten det er WWW, FTP, IRC.. whatever! Det finnes sikkert andre enklere løsninger oxo! [ Denne Melding var redigert av: aidon på 2002-02-22 14:52 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: Mr.Hassan skrev (2002-02-22 14:27):Hei!Tenker du på alle aktivitetane dei føretar seg på nettverket eller "bare" kva filer dei eventuelt kopierer på nettverket.. Har du en url til et slikt program? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 ...ja sikkert fint med LinuX... men nå så har jo jeg Win... er det ingen som har noen slike programmer? ...trur jeg var borti noe slikt på ungdomsskolen.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Det er jo noe som heter WinGate som er et såkalt ICS (Internet Connection Sharing) program. Det brukte jeg for 5-6 år tilbake. Hvordan du kan følge med på hvem som gjør hva her, er jeg ikke sikker på. Du kan jo prøve... finnes sikkert på download.com! Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 ...nei WinGate ver ikke noe serlig... noen som har noe annet? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Sjekk opp nettverk på tucows. Mener å ha sett no sånn der? tucows.online.no Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 det følger jo med et helt greit program i windows da. Netwatch heter det vel i win9x, og i XP (2k og sikkert), finner du info om hvem som bruker og hva de bruker i computer management. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: GeeZuZz skrev (2002-02-23 18:30):det følger jo med et helt greit program i windows da.Netwatch heter det vel i win9x, og i XP (2k og sikkert), finner du info om hvem som bruker og hva de bruker i computer management. Joda, men dette kan du ikke logg-føre, noe som er litt dumt for da må du sitte å se på hele tiden, og ikke når filer blir koppiert på din pc. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei! Det finst programmer som WinWhatWhere: (kilde:Itavisen.no) http://www.itavisen.no/art/1298223.html Ikkje det at eg oppfordrer folk til å bruke det.. Lenke til kommentar
Pirken Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 http://www.nettsoft.no/sider.asp?id=19&cat=2 Languard.. funker fint.. men du må kjøre dee på win2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå