Gå til innhold

Den store LG G4 tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kameraet på G4 er jo bra, en av de beste. Men mange sliter med at det tar tid før bildet blir tatt, spesielt i dårlig belysning.

Er samme kamera på V10, men bedre optimalisert og flere funksjoner. 

Det jeg synes er bra med kameraet på G4 er at man kan leke seg med ISO og lukkertid og få ganske bra kveldsbilder.

Man bør jo selvsagt ha et stativ eller sette mobilen på et stødig underlag, og bruke timer (3 sek).

post-107594-0-68508500-1454404330_thumb.jpg

Christopher

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kameraet på G4 er jo bra, en av de beste. Men mange sliter med at det tar tid før bildet blir tatt, spesielt i dårlig belysning.

Det jeg synes er bra med kameraet på G4 er at man kan leke seg med ISO og lukkertid og få ganske bra kveldsbilder.

Man bør jo selvsagt ha et stativ eller sette mobilen på et stødig underlag, og bruke timer (3 sek).

20160121_171650.jpg

Christopher

Hadde du orket å dele innstillingene du brukte? :)

Lenke til kommentar

Var ikke mer hokus-pokus enn 8 sekunders lukkertid og ISO 50 :-)

(jeg forsøkte med litt forskjellige lukkertider og ISO-verdier og syntes dette ble greit)

Og 3 sekunders self-timer eller hva det heter, så jeg ikke forstyrrer når jeg trykker på "utløseren".

Og et billig lite mobilkamera-stativ fra aliexpress.com ;-)

Camera make : LG Electronics Camera model : LG-H815 Date/Time : 2016/01/21 17:16:50 Resolution : 5312 x 2988 Flash used : No Focal length : 4.4mm Exposure time : 8.000 s Aperture : f/1.8 ISO equiv. : 50 Whitebalance : Auto GPS Latitude : N 59º 55' 26.6328" GPS Longitude : E 10º 37' 9.5139" GPS Altitude : 123.00m
Lenke til kommentar

attachicon.gif20160121_171650.jpg

Christopher

Flott bilde. Jeg synes også det er kjempeflott å ha denne muligheten i telefonen.

Men istedet for timer, så kan man også bruke stemmen. Hvis du aktiverer funksjonen for å ta bildet med stemmen (et sted i kamera-app'en), så kan du si cheese eller whisky for å ta bilde.

Lenke til kommentar

attachicon.gif20160121_171650.jpg

Christopher

Flott bilde.  :thumbup: Man kan få til mye fint med et stativ!

Lenke til kommentar

Jepp, og jeg har en LG Urbane Android-smartklokke så jeg kunne brukt den også.

Men poenget ihvertfall uansett å ikke trykke på kameraet mobilen idét bildet skal tas, da kan det fort bli Mr. Blurrycam...

Endret av grenness
Lenke til kommentar

Var ikke mer hokus-pokus enn 8 sekunders lukkertid og ISO 50 :-)

(jeg forsøkte med litt forskjellige lukkertider og ISO-verdier og syntes dette ble greit)

Og 3 sekunders self-timer eller hva det heter, så jeg ikke forstyrrer når jeg trykker på "utløseren".

Og et billig lite mobilkamera-stativ fra aliexpress.com ;-)

Camera make : LG Electronics Camera model : LG-H815 Date/Time : 2016/01/21 17:16:50 Resolution : 5312 x 2988 Flash used : No Focal length : 4.4mm Exposure time : 8.000 s Aperture : f/1.8 ISO equiv. : 50 Whitebalance : Auto GPS Latitude : N 59º 55' 26.6328" GPS Longitude : E 10º 37' 9.5139" GPS Altitude : 123.00m

Takker og bukker, er magi nok det

Lenke til kommentar

Da er 6.0 endelig kommet og jeg har oppdatert ota.

Det står at oppdateringen skal forbedre batterikapasiteten, men jeg opplever det motsatte og at batteriet tappes raskere nu etter oppdateringen.

Er det noen som har opplevd det samme og kanskje har en forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Etter denne nye oppdateringen har jeg et batteritap på under 1.5% i timen, gitt at jeg bare sjekker klokken en gang eller så. Dette er med alt unntatt bluetooth/NFC på, og koblet til wifi. Google now skal være aktiv, og telefonen er oppdatert til nyeste 6.0-versjon.

I praksis holder telefonen i over 2 dager nå.  Kjempefornøyd!  :w00t:

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har hatt problemer etter siste oppdatering? Plutselig får jeg beskjed om systemet ikke responderer, apper blir automatisk slettet og må innstalleres på nytt, og sist men ikke minst; Mitt 128 GB minnekort vil plutselig ikke fungere i det hele tatt etter oppdatering. "Corrupt" står det. 

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har hatt problemer etter siste oppdatering? Plutselig får jeg beskjed om systemet ikke responderer, apper blir automatisk slettet og må innstalleres på nytt, og sist men ikke minst; Mitt 128 GB minnekort vil plutselig ikke fungere i det hele tatt etter oppdatering. "Corrupt" står det.

Samme her. Testet 64GB og 128GB kort. Ødelagt kort kommer hele tiden for begge og det etter formatering. Ikke uten bugs altså....

Lenke til kommentar

Samme her. Testet 64GB og 128GB kort. Ødelagt kort kommer hele tiden for begge og det etter formatering. Ikke uten bugs altså....

Jeg har 64 GB minnekort i min og det er ingen problemer etter siste oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...