Lunalotic Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Etter å ha sett nærmere på bilder og video fra markedets beste kameratelefon så gidder jeg ikke betale i dyre dommer for et "bra" kamera som er så langt under kvaliteten fra skikkelige kamera. Da satser jeg heller på å drasse med meg to dingser og få mye bedre bilder. Hva hadde du forventet deg av en millimeter tykk dings med en mikroskopisk linse egentlig ? Tror det er best at du holder deg til DSLR. Foreslår at du leser denne artikkelen. http://www.cameradebate.com/2015/lg-g4-camera-vs-dslr-sensor-lens/ Du trenger ikke være spydig. Jeg forventet at markedets beste telefonkamera kunne ta bilder og video som er helt ok i dagslys. Der tok jeg feil. Dessuten er hverken kameramodulen millimetertynn eller lisene mikroskopiske. Kameramodulen er omtrent 1 kubikkcentimeter og optikken med f/1,8 er i teorien på nivå med et fullformat dslr kamera med f/12 optikk. Det er helt brukbare innstillinger for dslr. Den mye oppskrytte stabiliseringen ser ut til å være nær defekt og fokuseringen er langt fra det reklamen hevder. Jeg forventer at kameratelefoner er både 4 og 5 hakk bak dslr, men LG G4 har vist seg å være ennå et par hakk lengre bak. Såpass ille at jeg dropper planen om å bruke det som dagslys reservekamera. Da kan jeg like godt gå for en langt billigere telefon. Du gadd ikke lese artikkelen jeg linket til nei ? Sensoren til G4 er betydelig mindre enn DSLR kameraer og de fleste kompaktkameraer. Endret 14. juni 2015 av Lunalotic Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Beste kamera som jeg har hatt på noen mobil i hvertfall. Jeg kommer ikke til å drasse på ekstra kamera på ferie og minneverdige hendelelser lengre. dog er nok det 7 år gammle digitale speilrefleks kamerat mitt fortsatt hakket bedre. tross lavere oppløsning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Du gadd ikke lese artikkelen jeg linket til nei ? Sensoren til G4 er betydelig mindre enn DSLR kameraer og de fleste kompaktkameraer. Som sagt, du treger ikke være spydig. Ei heller referere til selvfølgeligheter. Ja, jeg vet veldig godt hva sensorstørrelse og pikselstørrelse har å si for både oppløsning, fotonstøy, lesestøy, termisk støy, dynamisk område, signal-støyforhold etc. Jeg vet også veldig godt hvordan man regner om egenskapene til en 1/2,6" sensor i kombinasjon med f/1,8 optikk til et system med en annen sensorstørrelse. Hva man bør kunne forvente rent teknisk av de ulike ISO-verdiene osv. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg storkoser meg med telefonen iallefall Om noen vet om det går ann å skru av den høye lyden når du stiller opp/ned ringelyden(med bakknappene) så hadde jeg blitt happy Ellers kunne alarmen hatt et lavere hakk så jeg slapp vekke hele huset om morgenen :-) Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Kunde man bara fått tag på circlecase enkelt hade det varit bättre. Men ja, var länge sedan jag hade en dings jag hade så skoj med. Ganska hårt croppad bild jag tog av min dotter. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Skrudde av knock kode for å prøve noe annet en dag, nå får en verken dette valget eller de 2 andre. Får denne beskjeden, hvordan få tilgang til knock kode osv igjen...... LØSNING: Instillinger - Generelt - Sikkerhet - Slett berettigelsesbevis Endret 21. juni 2015 av Andynator Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Virker som alle har fått oppdatering til 10b utenom her i Norge. Når jeg sjekker manuelt her "http://csmg.lgmobile.com:9002/csmg/b2c/client/auth_model_check2.jsp?esn=" så finner den ikke 10a engang, akkurat som om telefonen ikke er i systemet til LG Lenke til kommentar
Lazzie68 Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Ny G4 med 5.2" HD skjerm på gang: Leaked LG G4 S details: 5.2-inch 1080p screen, octa-core CPU http://www.gsmarena.com/leaked_lg_g4_s_details_to_52inch_1080p_screen_octacore_cpu-news-12868.php Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Kjøpte akkurat g4 og synes batteritiden er mildt sagt ræva.. Etter jeg lastet inn alt ble den veldig varm og batteriet holdt i ca 4 timer.. Etter en resett så sliter jeg med å få den til å holde en full dag.. Jeg bruker modellen med dual sim og bruker begge, mulig det er kombinasjonen av to sim kort som trekker ekstra med strøm ? Lenke til kommentar
kentroger1 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Da er firmwareoppgraderingen sluppet i Norge også. V10b, OTA fil på 180.6MB Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Bare jeg som fikk med kun én størrelse på øreproppene? Lenke til kommentar
Mads Ja Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Fikk min i dag og jeg er allerede helt forelsket i den, fikk triksa litt med manual funksjonen på kameraet og det er jo faktisk helt rått! Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Synes også denne telefonen er nydelig i bru bortsett fra litt dårlig batteritid.. To trykk på skjermen som slår den av og på er nyttig, det samme er å trykke 2 ganger på volum ned og den tar bilde... Så langt må en si seg fornøyd. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Ja bilde via volum ned er noe jeg digger på G2 også, synd at G2 kameraet er så ustabilt, må jo ta 3-4 bilder for å få ett som er skarpt. OIS my ass......... Lenke til kommentar
Torger Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Fikk en ny oppdatering på 180 mb i dag. Lenke til kommentar
Exception: Invalid User Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Jeg storkoser meg med telefonen iallefall Om noen vet om det går ann å skru av den høye lyden når du stiller opp/ned ringelyden(med bakknappene) så hadde jeg blitt happy Ellers kunne alarmen hatt et lavere hakk så jeg slapp vekke hele huset om morgenen :-) Hei!Volumet kan justeres or alarm, bare scroll nedover der du setter tidspunktet, så finner du flere innstillinger. For å unngå lyden ved volumjustering kan du trykke én gang på vol+ eller vol-, for så å bruke volumindikatoren på skjermen. Solved. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Jeg storkoser meg med telefonen iallefall Om noen vet om det går ann å skru av den høye lyden når du stiller opp/ned ringelyden(med bakknappene) så hadde jeg blitt happy Ellers kunne alarmen hatt et lavere hakk så jeg slapp vekke hele huset om morgenen :-) Hei!Volumet kan justeres or alarm, bare scroll nedover der du setter tidspunktet, så finner du flere innstillinger. For å unngå lyden ved volumjustering kan du trykke én gang på vol+ eller vol-, for så å bruke volumindikatoren på skjermen. Solved. 1. Er på det laveste ( som fremdeles er for høyt) 2. Tungvindt ;-) samtidig som du hvertfall får et av de unødvendige pipene ( ved første trykk opp eller ned) Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Noen som kan tipse meg om et sted som selger originalt skinncover? Måtte handle ny telefon for et par uker siden da min Z3 gikk i bakken og døde og de hadde bare grå på lager da jeg måtte gjøre et nød kjøp av ny telefon. Savner batteritiden fra Z3, men klarer meg stort sett en dag med G4'en. Z3'en klarte jeg aldri å tømme på en dag faktisk. Ellers er G4 helt finfin. Lenke til kommentar
Exception: Invalid User Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Noen som kan tipse meg om et sted som selger originalt skinncover? Spurte nettopp LG support om dette. De sier at de ikke selges i Norge ennå og at de ikke vet når de evt kommer. Du må nok prøve deg på ebay/amazon etc. Jeg for min del venter litt. Som et alternativ finnes det sikkert tredjeparts battericover med litt bedre grip enn plastdekselet, til en lavere pris. Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Sjekk ut dette her : http://www.mophie.com/shop/juice-pack-lg-g4 Går ikke å bruke med skinn deksel men ett i plast er uansett billig å kjøpe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå