visningsna Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg bruker nedarving på en oppgave, men får det ikke helt til. Denne koden er fra en av sub-klassene, der jeg prøver å få tak i cash gjennom super.getCash(). Meldingen som kommer opp er unexpected type. Regner med jeg må lage en lokal variabel el. men usikker på hvordan den skal se ut. Noen tips?/** * Sell an item if found * @param itemName items name * @return true if item was sold, false if not */ public String sellItem(String itemName) { Item item = findItem(itemName); if(item != null){ super.getCash() += item.getValue(); this.items.remove(itemName); System.out.println(itemName + " is sold for " + item.getValue() + " cash!"); return true; } else{ System.err.println("You don't have an item with this name."); return false; } } Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Mener du ikke noe sånt som super.setCash(super.getCash() + item.getValue());setters & getters for primitive typer er noe idioti. Det skjuler ingen implementasjon, lager ekstra kompleksitet og (som her) gjør mekanismene i språket ubrukelige. Lenke til kommentar
visningsna Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Tusen takk, det funket! Men i hvilke situasjoner gjelder dette? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Sånn generelt er det vanskelig å si noe om koden din når du ikke poster den. Er Emancipate synsk, montro? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå