Gå til innhold

Naust Ii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her blir det litt hipp som happ med valg av versjoner for på V1 forstyrrer disse steinene litt for virkningen på buene. Jeg scrollet og dekket til steinen helt til venstre så kuttet kommer på krakkens bein og da ble det litt bedre, men fortsatt stakk det opp litt her og der bortover.

Skikkelig pirkearbeid vet jeg av egen erfaring, men er du god med klonern så kan du klone vekk de som da stikker opp. Men som sagt jævla pirkearbeid som i noen tilfeller kan være verdt det.

I V2 blir vinkelen kanskje en tanke for spiss. Men det funker selv om jeg tenker bortkloning av stolpe og ledninger i bakgrunnen som lett rapper ufortjent oppmerksomhet.

Men denne gangen er det såvisst ikke noe å si på tegning i buene

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her blir det litt hipp som happ med valg av versjoner for på V1 forstyrrer disse steinene litt for virkningen på buene. Jeg scrollet og dekket til steinen helt til venstre så kuttet kommer på krakkens bein og da ble det litt bedre, men fortsatt stakk det opp litt her og der bortover.

Skikkelig pirkearbeid vet jeg av egen erfaring, men er du god med klonern så kan du klone vekk de som da stikker opp. Men som sagt jævla pirkearbeid som i noen tilfeller kan være verdt det.

I V2 blir vinkelen kanskje en tanke for spiss. Men det funker selv om jeg tenker bortkloning av stolpe og ledninger i bakgrunnen som lett rapper ufortjent oppmerksomhet.

Men denne gangen er det såvisst ikke noe å si på tegning i buene

Roar

Hei Roar!

Jeg ble ikke hundre prosent fornøyd med noen av versjonene egentlig. Litt mye forstyrrelser på begge to.  Så jeg er i grunnen enig med deg i mye av det du skriver.  Ledninger og stolper er noe herk! (hvis de ikke er hovedmotivet da selvfølgelig :glare: )  Nydelige naust var det i alle fall, skulle hatt et sånt! :yes:  På litt sikt blir det skikkelig data på meg hjemme, både på hardware og software siden, det vil lette bildearbeidet mitt betraktelig. Det gleder jeg meg til, men det vil nok drøye litt enda, så foreløpig bare trener jeg på å ta bilder i grunnen, dette med alt det tekniske på kameraet, motiver og utsnitt og slikt. :D  Hyggelig du stakk innom en tur!

Lenke til kommentar

Hei, Helene.

To fargerike, "freske" bilder, der jeg nok foretrekker V2 på grunn av den vertikale linjeføringen, som jeg oppfatter som mer "øye- / persepsjonsvennlig".

Når det gjelder selve formen på sjøbuene, blir det klar "thumbs up" til V1, som er mer tradisjonelle i stilen, mens bodene i V2 har et litt for moderne "garasjepreg", etter min vurdering ! :)

M v h Albert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, Helene.

To fargerike, "freske" bilder, der jeg nok foretrekker V2 på grunn av den vertikale linjeføringen, som jeg oppfatter som mer "øye- / persepsjonsvennlig".

Når det gjelder selve formen på sjøbuene, blir det klar "thumbs up" til V1, som er mer tradisjonelle i stilen, mens bodene i V2 har et litt for moderne "garasjepreg", etter min vurdering ! :)

M v h Albert.

:confused:  Det er samme nausta på begge bildene Albert, bare forsiden mot sjøen som du likte og baksiden som var som en garasje. Egentlig ganske praktisk :wee: Som sagt før så var jeg ikke helt 100% fornøyd med disse bildene. Vi får se i morgen, da går jeg litt lenger tilbake i tid... ;)

Lenke til kommentar

Hei, Helene.

M v h Albert.

:confused:  Det er samme nausta på begge bildene Albert, bare forsiden mot sjøen som du likte og baksiden som var som en garasje. Egentlig ganske praktisk :wee: Som sagt før så var jeg ikke helt 100% fornøyd med disse bildene. Vi får se i morgen, da går jeg litt lenger tilbake i tid... ;)

Hei igjen,Helene.

Beklager,- jeg har d***i meg ut,- burde skjønt dette :)

M v h Albert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dette vitner om masseproduksjon :) Liker symmetrien og fargevariasjonene her.

Ser at veggen på den lengst til høyre har blitt noe skjev.

I bla. Photoshop finnes det ett program som heter "Correct Camera Distortion", som en lett kan rette opp sånne fallende linjer med.

Mvh. Rolf[/quote

Hei Rolf! Jeg prøvde å rette opp bildet, men da ble det kutt i benken, så jeg måtte ta et valg og valgte å beholde hele benken og heller leve med at det ble litt skeivt. :) men takk for tipset, en gang i historien vil jeg kanskje få hånd om et skikkelig redigeringsprogram jeg også...;)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

V1 for meg:-) Fargerikt (som fotografen) og flotte gjentagende linjer. Stilig perspektiv du har og det at det ligger noen remedier rundt nausta, må en vel bare regne med:-) Morsom serie dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...