Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Hei. Har nå fått meg et modem fra Canal digital, og har noen spørsmål i forbindelse med dette. Jeg har ikke på nåværende tidspunkt en ruter, og har PCen min direkte koblet til modemet, slik at jeg får Internett. Det jeg lurer på er om dette faktisk er sikkert, eller vil det være risikofullt å faktisk gjøre det på denne måten? Grunnen til at jeg har et modem er da jeg har flyttet inn i en hybel, og trenger et stabilt nett, da jeg bruker mye av min tid foran PCen. Lenke til kommentar
rhym Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Ørlite grann mer usikkert, men det er ikke noe problem. Bare koble det opp du. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Windows 7 (8.1) har jo innebygd brukbar brannmur husk bare å velge offentlig nett: , er det XP det er snakk om finnes det jo eksterne brannmur f.eks zonealarm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Windows 7 (8.1) har jo innebygd brukbar brannmur husk bare å velge offentlig nett: Er windows 7, så dersom brannmuren er OKEI, så får det vel holde. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Så lenge du ellers har gode sikkerhetsvaner med tanke på oppdateringer og innstillinger (f.eks. at du ikke deler hele disken din...) er det ikke så veldig farlig. En god brannmur der du som standard blokkerer alt – og åpner for det du trenger – kan være greit. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Windows sin egen brannmur har ett rykte som ikke er noe jeg ville ha stolt på. Eksempelvis: http://sawn-images.spruxllc.com/Windows_XP_Firewall.jpg Du får benytte deg av litt sikrere passord på innlogging blant annet, slik at Kina gutta som går og banker på porter må jobbe litt om de vil ha tilgang. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Kjøp deg en billig router asap? Endret 9. april 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå