Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva om en homo religiøs person er imot homofilt ekteskap

Kino1

Anbefalte innlegg

Altså at personen er klar over det. Han bare gjør ikke homofile ting som det å ha sex med sitt sammeskjønn, selv om den biologisk er det, kan bare se for meg at det ville blitt litt kleint å rope homofob eller noe da, selv når personen annerkjenner at han er det biologisk, men vil ikke reagere på det fordi det er en synd :hmm: . Eller jeg pleier å si at det både er biologisk og et valg, mens for dyr er det kun biologisk om noen vil ta opp den debatten.

Men hva synes du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det er litt uklart hva du spør om. 

Jeg tar likevel en sjanse og svarer at det ikke er relevant om vedkommende er homofil. Han eller hun godt godt være "homofob" likevel. Det er nok helt vanlig at fordommer mot bestemte kategorier av mennesker også sniker seg inn i mennesker som er medlemmer av kategorien. Kvinnebevegelsen møtte motstand fra kvinner, for eksempel. 

Verden at da full av mennesker som føler selvforakt fordi storsamfunnets verdisyn også har krøpet inn i deres bevissthet. 

Lenke til kommentar

Det er ganske kleint å rope homofob hvis man diskuterer noe uavhengig av omstendigheter, det er ikke ett argument.

hva med å argumentere mot hva poenger han bringer opp i stede for å angripe han? Eller er det slik at du ikke kan angripe det han sier?

Lenke til kommentar

Det er vel heilt vanleg å tenke at ei side ved ein sjølv er feil eller unormal. For denne karakteren står vel religion som viktigast, og vil heller ha det synet på homofili i seg sjølv medan han vil hate og undertrykke den sida av seg som er homofil. Det er vel ikkje så mykje meir enn det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...