Kino1 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Altså at personen er klar over det. Han bare gjør ikke homofile ting som det å ha sex med sitt sammeskjønn, selv om den biologisk er det, kan bare se for meg at det ville blitt litt kleint å rope homofob eller noe da, selv når personen annerkjenner at han er det biologisk, men vil ikke reagere på det fordi det er en synd . Eller jeg pleier å si at det både er biologisk og et valg, mens for dyr er det kun biologisk om noen vil ta opp den debatten. Men hva synes du? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg synes at det er litt uklart hva du spør om. Jeg tar likevel en sjanse og svarer at det ikke er relevant om vedkommende er homofil. Han eller hun godt godt være "homofob" likevel. Det er nok helt vanlig at fordommer mot bestemte kategorier av mennesker også sniker seg inn i mennesker som er medlemmer av kategorien. Kvinnebevegelsen møtte motstand fra kvinner, for eksempel. Verden at da full av mennesker som føler selvforakt fordi storsamfunnets verdisyn også har krøpet inn i deres bevissthet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Han ville vært mentalt syk og trenger psykologisk hjelp slik som resten av den religiøse verden. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Hva om en pedofil prest er imot pedofili?.... happens every day Hva om denne prestens pedofile handlinger blir dekket over av de aller mektigste menneskene innen religion i vatikanet?.... happens every day Endret 9. april 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Kan en homofil være homofob? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Det er ganske kleint å rope homofob hvis man diskuterer noe uavhengig av omstendigheter, det er ikke ett argument. hva med å argumentere mot hva poenger han bringer opp i stede for å angripe han? Eller er det slik at du ikke kan angripe det han sier? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Kan en homofil være homofob? Det blir vel en form for selvhat regner jeg med. Homofile begår vel oftere selvmord enn heterofile. "Oftere" må ikke tolkes på en fandenivoldsk måte! Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Kan en homofil være homofob? Selvsagt. Det finnes homofile prester som har prøvd å bli "kurert". Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Det er vel heilt vanleg å tenke at ei side ved ein sjølv er feil eller unormal. For denne karakteren står vel religion som viktigast, og vil heller ha det synet på homofili i seg sjølv medan han vil hate og undertrykke den sida av seg som er homofil. Det er vel ikkje så mykje meir enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg