Gå til innhold

Politimann skyter og dreper flyktende, ubevæpet person


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktum at slike hendelser skjer omtrent daglig rundt omkring i verden tyder vel på at det ikke er så lett, medmindre politiet blir fratatt dødelige våpen.

 

En annen løsning er at samfunnet headhunter politifolk i stedet for at folk som ønsker å plage andre, men som er for feige til å bli vanlige kriminelle, driver med selvrekruttering. 

 

Lærere kunne ha notert opp spesielt fornuftige og ansvarlige elever gjennom skolegangen, og disse listene kunne ha vært ett av midlene til å finne egnede kandidater. 

 

Dessuten mener jeg at politifolk som misbruker strafferegisteret til å selge opplysninger til arbeidsgivere, bør få sparken. Nå får de en liten bot. Det bør være strengere krav som stilles til politifolk enn til søkere til Politihøgskolen. I dag er det tilsynelatende omvendt. 

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar

Hva som er og ikke er passende kan være litt vanskelig å bedømme. Pepperspray og TASER er begge rangert lavere på skalaen enn det å måtte bryte med folk i USA. Det er fordi både pepperspray og TASER har svært marginalt skadepotensiale. Å bruke taser for å stanse noen vil nok være innenfor, og de brukes også gjerne for smertepåføring om noen kjemper mot. Det gjøres fordi det er bedre å få personen til å gjøre som man vil enn det er å bruke rå makt. Det har også igjen et mer begrenset skadepotensiale.

 

Samtidig er det viktig å huske at man kan bli for klinisk. Man kan se seg blind på logikken, og la en TASER eller pepperspray bli en "knapp" man trykker på for å få viljen sin. Det er uheldig, men mest av alt etisk spørsmål mer enn et juridisk.

 

Om du ikke klarer å kjenne forskjell på en ladd pistol og en TASER har du ingenting å gjøre som politimann.

Lenke til kommentar

Heldigvis er det ikke like fælt i Norge som i USA, der man kan bli politi dersom man er hakket over Mongo light. Men at disse folkene skal konkurranseutsettes ser jeg få problemer med.

 

Tøv, jeg har bodd i USA i flere år, og har et meget godt inntrykk av politiet der.

Som man ser over alt ellers i samfunnet så er det et fåtall dårlige som ødelegger for resten.

 

En ting er sikkert, man får iallefall aldri beskjed om at den nærmeste patruljen er 4 timer unna, og de ikke har resurser til å hjelpe deg i USA. Det hadde vært skandale borti der.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Tøv, jeg har bodd i USA i flere år, og har et meget godt inntrykk av politiet der.

Er du hvit? Holdt du deg unna illegal narkotika?

 

Hvordan kan du avfeie det som tøv når vi ser x antall filmer der folk drepes mer eller mindre ubegrunnet av politiet? Er disse folkene langt unna mongo light, rent mentalt?

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

Tøv, jeg har bodd i USA i flere år, og har et meget godt inntrykk av politiet der.

Er du hvit? Holdt du deg unna illegal narkotika?

 

Hvordan kan du avfeie det som tøv når vi ser x antall filmer der folk drepes mer eller mindre ubegrunnet av politiet? Er disse folkene langt unna mongo light, rent mentalt?

 

 

Fordi dette antallet filmer ikke representerer flertallet politimenn.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Og hva mener du om intelligensen til disse folkene som er å se på filmene? For eksempel de 10 betjentene som banka hestetyven lenge etter overgivelse? Eller tjukken som ikke gadd å springe etter negern som denne tråden handler om? Eller de syv politimennene som endte opp med å måtte plaffe ned en hjemløs fyr fordi de var for dumme til å håndtere han?

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

 

Tøv, jeg har bodd i USA i flere år, og har et meget godt inntrykk av politiet der.

Er du hvit? Holdt du deg unna illegal narkotika?

 

Hvordan kan du avfeie det som tøv når vi ser x antall filmer der folk drepes mer eller mindre ubegrunnet av politiet? Er disse folkene langt unna mongo light, rent mentalt?

 

 

Fordi dette antallet filmer ikke representerer flertallet politimenn.

 

 

Antallet henrettelser behøver ikke representere flertallet for at det skal være et problem. En henrettelse er en henrettelse for mye, de 100 andre hendelsene der de handlet korrekt er irrelevant.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tøv, jeg har bodd i USA i flere år, og har et meget godt inntrykk av politiet der.

Er du hvit? Holdt du deg unna illegal narkotika?

 

Hvordan kan du avfeie det som tøv når vi ser x antall filmer der folk drepes mer eller mindre ubegrunnet av politiet? Er disse folkene langt unna mongo light, rent mentalt?

 

 

Fordi dette antallet filmer ikke representerer flertallet politimenn.

 

 

Antallet henrettelser behøver ikke representere flertallet for at det skal være et problem. En henrettelse er en henrettelse for mye, de 100 andre hendelsene der de handlet korrekt er irrelevant.

 

 

Så det at flertallet politifolk oppfører seg eksemplarisk er irrelevant fordi noen få er drittsekker? Lurer på hva som hadde skjedd om jeg brukte samme logikken på innvandrere i norge.

Lenke til kommentar

Jeg mener også det er svært graverende at manne ikke gis nødvendig hjelp etter at han er skutt, uten at man vet nøyaktig hva som er dødsårsaken er det jo vanskelig å si sikkert, men det ville være forjævlig om han faktisk blør i hjel mens politimannen står og ser på.

 

Det er mest sansynelig akkurat det som skjer. Pistolskudd skader har om man ikke er truffet direkte i hjertet eller i hodet en veldig høy overlevelsesrate hvis man kommer i ambulansen og inn på opperasjonssalen i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...