Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mister kontakt med nettet når tlf ringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har gjort det samme som meg tenker jeg... Jeg måtte koble splitteren på et annet inntak en hovedinntaket i huset, og da skjer det. For min egen del har jeg ikke noe valg før en kollega kommer innom med ca. 15-20 meter med nettverkskabel og en drill :grine: !

Lenke til kommentar
Du har gjort det samme som meg tenker jeg... Jeg måtte koble splitteren på et annet inntak en hovedinntaket i huset, og da skjer det. For min egen del har jeg ikke noe valg før en kollega kommer innom med ca. 15-20 meter med nettverkskabel og en drill :grine: !

Tja, har du et ledig par i den gamle telefonledningen så trenger du ikke noe mer.

Lenke til kommentar
har analog tlf hjemme, og har nettop fått linje fra ngt, og alt er oppe å går, men jeg har et problem , jeg mister kontakt med nettet når tlf ringer, er det noen som har en løsning på hva jeg kan gjøre for å få løst dette??

hei

For at du skal være sikker på at alt er riktig hjemme hos deg må du koble splitteren før første telefonuttak i huset/leil. I noen hos kan det være vrient å finne første uttak, det kan sitte en grenuttak f.eks på loftet.

Lenke til kommentar
Slik er det hos oss òg. Er det ikke slik at splitteren må kobles til hovedtelefonuttaket i huset?

Har du også skurrelyd i telefonen når modemet er koblet til PC'en eller får strøm?

Ja, men jeg trodde faktisk at det var pga. en dårlig trådløs telefon (250,-)... Flaut :-) , jeg har tross alt hatt ADSL i over 3 år nå !

Lenke til kommentar

jeg har bare en analog tlf kontakt i leiligheten, og har satt i den som er til internett føst inn i telefonkontakten, så telefonen på toppen , men likevel så blir jeg kuttet fra nettet når tlf ringer, er noen som har en løsning på dette ?

Lenke til kommentar

Hvis du bor i hus med flere leiligheter så pleier hovedkontakta å være i gangen, snakk med montør. Vi har hundre telefonkontakter i huset vårt, men hovedkontakta var nede i kjelleren bak vaskemaskinen :wow:

Montør strakk så en kabel eller no opp i andre etasje og det er her jeg sitter nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...