Windviu Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 har analog tlf hjemme, og har nettop fått linje fra ngt, og alt er oppe å går, men jeg har et problem , jeg mister kontakt med nettet når tlf ringer, er det noen som har en løsning på hva jeg kan gjøre for å få løst dette?? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Koble splitter slik som vist i bruksanvisning eller liknende. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Du har gjort det samme som meg tenker jeg... Jeg måtte koble splitteren på et annet inntak en hovedinntaket i huset, og da skjer det. For min egen del har jeg ikke noe valg før en kollega kommer innom med ca. 15-20 meter med nettverkskabel og en drill :grine: ! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Du har gjort det samme som meg tenker jeg... Jeg måtte koble splitteren på et annet inntak en hovedinntaket i huset, og da skjer det. For min egen del har jeg ikke noe valg før en kollega kommer innom med ca. 15-20 meter med nettverkskabel og en drill :grine: ! Tja, har du et ledig par i den gamle telefonledningen så trenger du ikke noe mer. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Slik er det hos oss òg. Er det ikke slik at splitteren må kobles til hovedtelefonuttaket i huset? Har du også skurrelyd i telefonen når modemet er koblet til PC'en eller får strøm? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Slik er det hos oss òg. Er det ikke slik at splitteren må kobles til hovedtelefonuttaket i huset? Nei, den skal kobles inn _før_ det første uttaket. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 har analog tlf hjemme, og har nettop fått linje fra ngt, og alt er oppe å går, men jeg har et problem , jeg mister kontakt med nettet når tlf ringer, er det noen som har en løsning på hva jeg kan gjøre for å få løst dette?? hei For at du skal være sikker på at alt er riktig hjemme hos deg må du koble splitteren før første telefonuttak i huset/leil. I noen hos kan det være vrient å finne første uttak, det kan sitte en grenuttak f.eks på loftet. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 det skal vel også gå greit så lenge man ikke bruker telefon på noen kontakter som er før splitteren!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 det skal vel også gå greit så lenge man ikke bruker telefon på noen kontakter som er før splitteren!! Joda, du kan også ha en splitter pr kontakt osv men hovedregelen er at den skal være før første uttak. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Slik er det hos oss òg. Er det ikke slik at splitteren må kobles til hovedtelefonuttaket i huset? Har du også skurrelyd i telefonen når modemet er koblet til PC'en eller får strøm? Ja, men jeg trodde faktisk at det var pga. en dårlig trådløs telefon (250,-)... Flaut :-) , jeg har tross alt hatt ADSL i over 3 år nå ! Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 jeg har bare en analog tlf kontakt i leiligheten, og har satt i den som er til internett føst inn i telefonkontakten, så telefonen på toppen , men likevel så blir jeg kuttet fra nettet når tlf ringer, er noen som har en løsning på dette ? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvis du bor i hus med flere leiligheter så pleier hovedkontakta å være i gangen, snakk med montør. Vi har hundre telefonkontakter i huset vårt, men hovedkontakta var nede i kjelleren bak vaskemaskinen Montør strakk så en kabel eller no opp i andre etasje og det er her jeg sitter nå Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 bor ikke i hus men i leilighet i boretslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå