Gjest member-296438 Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Kult:-) Flott gatefoto og full klaff med personen som passerer i åpningen. Formatet kler motivet. Tøft lys som forsterker dybden. Godt jobba! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 For presentasjonen skyld bruk grå bakgrunn. Den hvite stjeler så mye at bildet nesten forsvinner. Klikk på avansert nederst der du legger inn bildet og velg bakgrunn sjøl. Ellers et bilde jeg godt kunne ha eksponert sjøl. har hatt dilla med å eksponere gjennom porter og andre hull. Kanskje skulle du vært noen sekunder før ute og fått personen til høyre isteden - på vei inn i bildet istedenfor ut. men det kan vel være hipp som happ. Personen er bevegelsesuskarp hvilket vitner om rask bevegelse så kanskje likevel riktig at det jeg tror er en hun forsvinner ut av bildet. Den hvite stolpen til høyre trekker kanskje litt ufortjent oppmerksomhet, men det er slikt som erfaringsmessig lett blitt oversett i eksponeringsøyeblikket. Roar Lenke til kommentar
HSP Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Spennende. Fint utvasket person som haster ut av bildet. Kan være enig med kneppen angående den hvite stolpen, men på en måte liker jeg at trærne er lyst opp til høyre der, det er tydeligvis noe som skjer ute til høyre, der hvor hun haster vekk fra. Hvor er dette egentlig? Ser for meg at det kunne vært et stilig sted når sola står riktig på himmelen... Henning Lenke til kommentar
Karl Erik Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Kult:-) Flott gatefoto og full klaff med personen som passerer i åpningen. Formatet kler motivet. Tøft lys som forsterker dybden. Godt jobba! Takk for hyggelig tilbakemelding, Pentaxen:) Lenke til kommentar
Karl Erik Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 For presentasjonen skyld bruk grå bakgrunn. Den hvite stjeler så mye at bildet nesten forsvinner. Klikk på avansert nederst der du legger inn bildet og velg bakgrunn sjøl. Ellers et bilde jeg godt kunne ha eksponert sjøl. har hatt dilla med å eksponere gjennom porter og andre hull. Kanskje skulle du vært noen sekunder før ute og fått personen til høyre isteden - på vei inn i bildet istedenfor ut. men det kan vel være hipp som happ. Personen er bevegelsesuskarp hvilket vitner om rask bevegelse så kanskje likevel riktig at det jeg tror er en hun forsvinner ut av bildet. Den hvite stolpen til høyre trekker kanskje litt ufortjent oppmerksomhet, men det er slikt som erfaringsmessig lett blitt oversett i eksponeringsøyeblikket. Roar Hei Roar, Takk for konstruktiv tilbakemelding! Gode poenger du bringer frem her, skal huske på det til neste gang. Mvh Karl Erik Lenke til kommentar
Karl Erik Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Spennende. Fint utvasket person som haster ut av bildet. Kan være enig med kneppen angående den hvite stolpen, men på en måte liker jeg at trærne er lyst opp til høyre der, det er tydeligvis noe som skjer ute til høyre, der hvor hun haster vekk fra. Hvor er dette egentlig? Ser for meg at det kunne vært et stilig sted når sola står riktig på himmelen... Henning Hei Henning, Takk for hyggelig tilbakemelding. Bildet er tatt på Sagene, mot Bjølsen i Oslo. Flere fine gårder der og på Torshov/Sandaker som er verdt et besøk. Enig med deg ang.sola, så blir nok ikke siste bildet mitt derfra i vår Lenke til kommentar
HSP Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Spennende. Fint utvasket person som haster ut av bildet. Kan være enig med kneppen angående den hvite stolpen, men på en måte liker jeg at trærne er lyst opp til høyre der, det er tydeligvis noe som skjer ute til høyre, der hvor hun haster vekk fra. Hvor er dette egentlig? Ser for meg at det kunne vært et stilig sted når sola står riktig på himmelen... Henning Hei Henning, Takk for hyggelig tilbakemelding. Bildet er tatt på Sagene, mot Bjølsen i Oslo. Flere fine gårder der og på Torshov/Sandaker som er verdt et besøk. Enig med deg ang.sola, så blir nok ikke siste bildet mitt derfra i vår Ja, da vet jeg hvor du mener. Pleide å sykle forbi disse gårdene på vei til jobb. Ikke bli overasket om du ser meg der oppe en dag med kamera. Henning Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Er absolutt enig i at det er et kult sted. Buen fungerer som en stilig innramning og den myke overgangen fra lys til skygge gir en fin dybdefølelse. Det er mye som er riktig med dette bildet. Personen er fint plassert og er akkurat passe uskarp. Men jeg synes det blir litt for mange elementer i bakgrunnen. Omtrent hele bakgrunnen er skarp og opplyst slik at man får veldig mange detaljer som stjeler oppmerksomheten. Her ville det kanskje være bedre å undereksponere noe slik at mer av bakgrunnen gikk i svart. Men det er et sted med mye potensiale og med riktige solforhold kan det bli ganske kult. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg