Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Telenor ZyXEL P8702N vil ikke koble til div.

Anbefalte innlegg

Har fått nytt modem Telenor ZyXEL P8702N. Det byr på hodeverk og problemer for en vanlig mann. 

Har etter mye tid fått koblet til iPhone, iPad, laptop og PS4. Laptop sliter med å koble til (får ofte "begrenset tilkobling") samt at Apple TV og CD HD PVR ADB 5720 (parabol) ikke blir koblet til automatisk som tidligere. Hadde ZyXEL P2812 tidligere. 

Noen tips? Telenor mener jeg har nyeste versjon av firmware. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått nytt modem Telenor ZyXEL P8702N. Det byr på hodeverk og problemer for en vanlig mann. 

Har etter mye tid fått koblet til iPhone, iPad, laptop og PS4. Laptop sliter med å koble til (får ofte "begrenset tilkobling") samt at Apple TV og CD HD PVR ADB 5720 (parabol) ikke blir koblet til automatisk som tidligere. Hadde ZyXEL P2812 tidligere. 

Noen tips? Telenor mener jeg har nyeste versjon av firmware. 

Prøv å bytt kanal. og\eller krypteringstype av Wlan. Noen enheter er bare vanskelige noen gang.

Lenke til kommentar

Har byttet til de anbefalte kanalene, men ingen forskjell. 

Og jeg bør vel benytte WPA2-PSK? ....mener jeg å ha blitt fortalt. 

iPhone og iPad fungerer stort sett. PS4 er noe sporadisk. Laptop er supersporadisk.

Enkelte nettsider laster hver gang (feks piratebay og gmail) og de andre når de føler for det (feks DinSide) 

Problemet er at jeg også sliter med å logge inn på innstillinger for modem med kabel. Jeg må derfor vente i flere minutter, og prøve innimellom. 

Er svært mottakelig for tips  :hm:  :hrm:

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Mener denne har en innstilling for hvor mange enheter som skal få lov å koble seg til Wifi nettet.. Du kan evt sjekke det. Ligger kanskje under avanserte wifi instillinger?
Det kan jo selvsagt også være at du har fått en router som er defekt og. Har selv denne routeren og synes den er veldig bra. Har ingen av problemene du nevner.  :)  Synes det er spesielt merkelig at du har problemer med å logge deg på instillingene på routeren selv med kablet forbindelse. Jeg bruker som regel wifi og Url: 10.0.0.138  (eller var det 137?) for å logge meg på og det funker uten problemer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...