Gå til innhold

GTX 980 sli problemer


Trondz1

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke koblet mine to skjermkort i sli, jeg får rett og slett ikke opp alternativet om og aktivere.
Som dere ser i det røde så er di grå'a ut, men som dere ser i det grønne så har jo maskin oppdaget kort nr.2.

Jeg har prøvd:

- 2 forskjellige sli broer i begge mulige spor på korta
- avinstalert drivere og prøvd på nytt
- vært inne i bios og kikka og ikke blitt noe klokere
- prøvd og bytta plass på skjermkorta
- instalert drivere med og uten sli bro tilkoblet

- prøvd en eldre geforce driver, men den oppdaterer seg automatisk så veit ikke om det virker

Nå er jeg tom for forslag og begynner og bli kvalm og lei :(

 

 

sYvQPe3.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, da vet jeg rett og slett ikke. Det hovedkortet ser ikke ut til å ha noen dip switcher eller lignende for å aktivere å deaktivere SLI/CFX  så det skulle ordne seg selv og skjermen ser ut til å være koblet i riktig kort. Jeg antar også at du har koblet grafikk kortenne i 16x PCIenne, altså de 2 røde. Om alt dette stemmer så kan jeg ikke se noe annet enn at SLI broene dine er defekte eller at det er software problem av noe slag. Har du installert drivere til brikkesett og slikt til hovedkortet ?

Lenke til kommentar

Ja formaterte og la inn Windows på nytt i går jo :p

 

Det kan jo hende mine to sli broer er defekte, di har aldri vært brukt før.

 

Men når jeg slår på maskinen så kommer det opp en sånn firkant beskjed nede ved klokka som sier at sli bru ikke er tilkoblet, men det er den jo

Lenke til kommentar

Några saker du kan prova om du inte redan gjort det.

 

Avinstallera allt "junk" från skärmkortsprodusent och moderkortprodusent. De kan du installera om senare. Samma med överklockningsprogram. Bort med de tillfälligt.

 

Du har vänt på sli bro, flyttat skärmkablar och allt annat så det är inte så mycket mer du kan göra. Prova en annan bios på moderkortet bara för shits and giggles.

 

Geforce drivaren uppdaterar bara sig själv om du har Geforce experience i "pakken" Avinstallera allt av Geforce, helst med en cleaner i tillägg. När ud installerar drivaren, gå till advanced install och välg bara drivaren, physics och ljud. Ta bort Geforce experience. Den kan du installera senare.

 

Är bägge kort byggt på referens layout?

Om ja, flasha bios så att bägge har samma bios. Men detta är sista utväg.

Lenke til kommentar

Ja ser det står x8 1.1 men i bios har jeg satt begge sporene til gen3 som skal gi x8 på begge spor, mere enn det får jeg ikke gjort :)

 

Kortene fungerer hver for seg :)

 

Ja bruker di to røde pcie slottene :)

 

Noen med lignende problemer på Google sier di løste det med og avinstallere realtek driverne, så får prøve det etter jobb i dag.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...