TGB Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Har studert en del teknisk info om denne samt presentasjoner fra produsent. Ser faktisk ut som de har fått skikkelig balansert på plass (i motsetning til 8801 som kun er en negering av opprinnelig signal, eller "fake" balansert som jeg kaller det); eneste jeg lurer på er om det er mulig å få stereo på sub ved crossover? Noen som vet? Edit: Har fått med meg at flere "high-end" produsenter selger så lite og kosten for utvikling av surround-system er veldig høy. Derfor har jeg etter en del lytterunder ramlet ned på at man faktisk får langt mer for pengene fra produsenter som Marantz/denon/pioneer/onkyo og lignende. Jeg heller mot at en 8802 gir bedre lyd enn utgaver til over dobbelt pris fra mindre utbredt (high-end) produsenter. Rett og slett fordi Marantz (som er det samme som Denon) har et så stort "opplag" at prisen blir veldig lav ut til sluttkunde sammenlignet med hva man får. Har også sett flere reviews som påstår 8802 er den beste surround prosessoren til under 10.000 USD. Farlig å konkludere slik for bastant, men at man fra de store produsentene får mer for pengene er jeg ikke et sekund i tvil om. Har i dag en denon 4520 som jeg er veldig fornøyd med, men etter å ha prøvd dedikerte dac'er og hørt forskjellen, så vil jeg gjerne ha fullbalansert (alle andre komponenter jeg har er fullbalanserte); samt bedre dac. Ikke minst, atmos støtte er også et krav. Edit2: Har følgende effektforsterkere Classe CA5300 Delta (5 kanalers fullbalansert 300W@8ohm) Bryston 4B SST2 (2 kanalers fullbalansert 300W@8ohm) Sammenligner jeg DAC i Denon 4520 med Moon 380D DSD så er det veldig,veldig stor forskjell (380D DSD brukes på hodetelefonoppsettet mitt vanligvis). Endret 8. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Tror nok du angående balanse spørsmålet bør lete på andre forum enn dette, her går det som regel i det billigste som finnes. Prøv AVforum.no. Jeg skal selv ha AV8802, har AV8801 i dag, og fra en annen som akuratt har byttet så var det nokså stor oppgradering i lyden på disse. Men tviler egentlig på at Marantz har full balansert denne. Den bygger på samme innhold som Denon sin største, bare uten effekttrinn og bedre utgangstrinn enn Denon (Marantz sine egne HDAM trinn), samt noen andre justeringer. Men de fleste PCBene er nokså like, så de balansert inngange vil jeg tro er gjort likt som på AV8801, og AV7702. Ett lite tips hvis du skal kjøpe denne, siden du nevner dollarpris så tenker du kanskje importere selv? Uansett ved import eller kjøp, så ville jeg ha ventet til juli/august for denne. Da kommer HDCP 2.2 kortene som gir forsterkeren full støtte for fremtidens UHD Blu-ray format som kommer etter sommeren. HDCP 2.2 kopibeskyttelsen er da ett krav, og Marantz har valgt å oppgradere disse i ettertid, fremfor å legge inn støtten i dag med chipen som ikke støtter fremtiden skikkelig. Har snakket med importør, og de som har kjøpt allerede i dag, får denne oppgradert. Men han viste ikke priser enda. Det skulle komme mer info rundt dette i neste uke. Marantz (og Denon sin topp modell) har sagt dette skal være gratis, men det virket ikke som om distributøren ikke var så sikker på at dette ble gratis, så da kan det være like greit å vente for min del. Har sett andre produsenter nevne at det vil koste dem $350 å oppgradere, slik at de heller venter til neste generasjon Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 (endret) Det burde vel strengt tatt vært dobbelt opp av DAC-delen også, men pre-amp er fullbalansert på 8802 i motsetning til på 8801. Det må være en feil på skjemaet over; gir ingen mening å trekke HDAM-SA input for invertert signal fra HDAM-SA output for normalt signal... Endret 11. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå