Gå til innhold

Grafikk innstillinger i spill.


LarZen

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg var oppdatert på alt det tekniske når det kommer til PC spilling. Så idag trenger jeg litt hjelp.

 

Skal spille Deus Ex Human Revolution. Men hvilke grafikk instillinger skal jeg velge? Jeg kan oppløsning,vertical sync og fordeler/ulemper med det. 

 

Men hva med resten? Har ingen aaaanelse hva som er hva og hva jeg burde gå for. Her er bilde av settings. Men i andre spill så er det jo enda mer.. Noen som vil gi meg tips til hva jeg burde sette på i dette spillet? Har et AMD 7970 Ghz Edition kort.

 

Noe som hadde vært flott hadde om en som har kunnskap nok og evne til å formidle det på en forståeelig måte. Var at det kom en tråd i PC spill biten om hva folk burde prioritere. Jeg er sikkert ikke den eneste som er litt blank på dette.

 

glYnTdt.jpg

xxY9CY1.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njo...en kan jo det. Men det hadde vært interesant å vist hva alt er for noe. Hva gjør dem forskjellige innstillingene og hva er det en normalt går for om en har et AMD eller Nvidia kort. Om det er noen forskjeller osv.

 

Er jo fult mulig å google dette. Men er enklere å bli forklart på Norsk og jeg tror det hadde vært mange nye og sikkert tilogmed dem som har spilt endel på PC som ville likt å vist litt mer? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Tror du skal kunne kjøre det spillet på ultra. 

 

Ja, spillet er jo ikke akkurat nytt lengre. Men hva er ultra? Blir det å velge under AA: MLAA? FXAA High? Og isåfall hva er forskjellene? Hva er ulempene og fordellene med dem forskjellige teknikkene? 

 

 

Ultra er å sette alle instillingene så høy som de går. F.eks er MLAA den høyeste innstillingen for Antialasing.

Lenke til kommentar

 

Ultra er å sette alle instillingene så høy som de går. F.eks er MLAA den høyeste innstillingen for Antialasing.

 

 

Ja det vet jeg. Men om en ikke vet at MLAA som du nevner er det høyeste så blir det jo litt vanskelig å sette det på maks. Selv om mange spill idag har ferdige prefets hvor du velger ifra Low,Medium,High og Ultra.

 

Heisann LarZen.

 

Flott om du poster oppløsning på skjermen din samt maskinvaren du har i pcn, hjelper på vettu :thumbup: .

 

Enkleste er å laste ned AMD Gaming Evolved.

 

 

Hey :)

 

Ja en kunne jo brukt et slikt program. Men samtidig så har ihvertfall jeg lyst til å ha kontroll på det selv. Og endel endre spill som nevnt i klippet virker ikke med programmet osv. Derfor hadde jeg likt å lært hva er hva og hva er å anbefale om du har nok maskinkraft.

 

Her er spec ifra dxdiag.

 

Processor: Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

Memory: 8192MB RAM

256 SSD

Og dette skjermkortet: https://www.komplett.no/product/757654

Monitor kjører i 1080p

Lenke til kommentar

 

Tror du skal kunne kjøre det spillet på ultra. 

 

Ja, spillet er jo ikke akkurat nytt lengre. Men hva er ultra? Blir det å velge under AA: MLAA? FXAA High? Og isåfall hva er forskjellene? Hva er ulempene og fordellene med dem forskjellige teknikkene? 

 

 

Du setter på alt, eventuelt unnlat å ta på triple buff og vsync hvis du synes det er greit med tearing.

 

For AA så synes jeg å huske at for dues ex så er MLAA litt skarpere enn FXAA. Jeg ville ha prøvd både MLAA og FXAA high og sett hva du synes ser best ut. Poenget med AA er å jevne ut hakkete kanter. 

Lenke til kommentar

 

 

Heisann LarZen.

 

Flott om du poster oppløsning på skjermen din samt maskinvaren du har i pcn, hjelper på vettu :thumbup: .

 

Enkleste er å laste ned AMD Gaming Evolved.

 

 

Hey :)

 

Ja en kunne jo brukt et slikt program. Men samtidig så har ihvertfall jeg lyst til å ha kontroll på det selv. Og endel endre spill som nevnt i klippet virker ikke med programmet osv. Derfor hadde jeg likt å lært hva er hva og hva er å anbefale om du har nok maskinkraft.

 

Her er spec ifra dxdiag.

 

Processor: Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz

Memory: 8192MB RAM

256 SSD

Og dette skjermkortet: https://www.komplett.no/product/757654

Monitor kjører i 1080p

 

Den e god.

PCn din burde klare spillet på høy settings.

 

Ville også prøvd ut litt snacks i CCC: game!

Filter: Edge-detect. AA(denne glatter ut kanter).

Utjevningsmetode: Supersampling(vet ikke om du får noe effekt ut av denne i spillet).

 

EDIT:

Her har du litt annet snacks om grafikk i Deus Ex:HR.

Link: http://www.adriancourreges.com/blog/2015/03/10/deus-ex-human-revolution-graphics-study/

Link: http://twvideo01.ubm-us.net/o1/vault/gdc2012/slides/Programming%20Track/DeSmedt_Matthijs_Deus%20Ex%20Is.pdf

Endret av JetzBullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...