Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløe nedentil, årsak?

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om hele tiden, men en gang i blant klør det nedentil.. jeg har sjekket meg hos legen og har ingen kjønnssykdommer, jeg har ikke bakteriell vaginose og jeg har etter råd fra lege først prøvd canesten og deretter enn annen type som tidligere var resept på, da det var mistanke om sopp, men selv om jeg har prøvd dem så opplever jeg kløe en gang i blant. 

Kan nevnes jeg ofte bruker truseinnlegg pga utflod, kan dette ha en sammenheng? og hvis det skulle være tilfelle, noen her som har tips til hva man kan bruke istedenfor? 

Anonymous poster hash: cd5ba...61b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du glattbarbert, eller har du hår? Siden du snakker om truseinnlegg og utflod er det verdt å tenke over at hvis du har kjønnshår vil disse holde på fukt og skitt, noe som vil kunne irritere.

Anonymous poster hash: 878de...e67

Ingen kjønnshår. Har tidligere lest det faktisk er rensligere med kjønnshår enn uten da det beskytter.... 

Bytt truseinnlegg oftere. Og truser. Og hold skrittet ditt så tørt som mulig, spesielt på sommeren. Skaff deg babypudder, det skal faen meg jeg før varmen kommer for fult

Får prøve på det:)

Lenke til kommentar

Rensligere MED kjønnshår? Ett sted der alt mulig dritt og vond lukt fester seg? Yeah...

Eh.. Kjønnshåret er der for å holde dritt UNNA skjeden/vagina, så jo det har en funksjon. Er man konstant glattbarbert og går mye med truseinnlegg kan det føre til soppinfeksjon.

Spørsmålet er hvordan klør det, er det rødt og irritert, hvor klør det og hvilken type utflod har du? Sopp kan også komme tilbake, og bakteriefloraen varierer etter som hvor man er i menstruasjonssyklusen. Brukte du kun krem, eller også vagiatorer? Det må som oftest vagiatorer (stikkpiller) til for å ta knekken på en soppinfeksjon.

Lenke til kommentar

Rensligere MED kjønnshår? Ett sted der alt mulig dritt og vond lukt fester seg? Yeah...

Eh.. Kjønnshåret er der for å holde dritt UNNA skjeden/vagina, så jo det har en funksjon. Er man konstant glattbarbert og går mye med truseinnlegg kan det føre til soppinfeksjon.

Spørsmålet er hvordan klør det, er det rødt og irritert, hvor klør det og hvilken type utflod har du? Sopp kan også komme tilbake, og bakteriefloraen varierer etter som hvor man er i menstruasjonssyklusen. Brukte du kun krem, eller også vagiatorer? Det må som oftest vagiatorer (stikkpiller) til for å ta knekken på en soppinfeksjon.

Litt vanskelig å beskrive hvordan det klør, men det klør på kjønnsleppene, ikke i skjeden. Prøvde først canesten med 1 vagitoriepille og krem, deretter prøvde jeg etter å ha snakket med legen en sånn pille som tidligere var på resept, men dette fungerte heller ikke. Men så brukte jeg bind den perioden så fant ut til slutt at jeg måtte kutte ut med det. Er nå på min tredje dag uten og har behandlet meg siden jeg sluttet, men likevel klør det.. skal det ta lang tid? 

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å gå uten truser.

Min kone slet litt med det samme problemet når hun drev og trimmet kjønnshårene , det ble langt bedre når hun kunne få luftet litt underlivet. Bare pass på å ha på deg et langt skjørt om du har planer om å ta en tur ut.

Hun har også mye utflod men dette regulerte seg selv ganske så fort med en gang hun kunne gå truseløs (noe hun nå gjør i perioder ved behov) , men når det er sagt så er det vel en del forskjell mellom hvert individ , men det koster nå ikke noe å prøve.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å beskrive hvordan det klør, men det klør på kjønnsleppene, ikke i skjeden. Prøvde først canesten med 1 vagitoriepille og krem, deretter prøvde jeg etter å ha snakket med legen en sånn pille som tidligere var på resept, men dette fungerte heller ikke. Men så brukte jeg bind den perioden så fant ut til slutt at jeg måtte kutte ut med det. Er nå på min tredje dag uten og har behandlet meg siden jeg sluttet, men likevel klør det.. skal det ta lang tid?

Nei, soppbehandling skal fungere ganske fort, men det kommer vel også an på hvor kraftig infeksjon man har. Er det rødt og irritert? Hvit klumpete/kremaktig utflod, så ville jeg ha gjettet på sopp.

Prøv å kutte ut truseinnlegg. Truseinnlegg gir god grobunn for sopp. Unngå bruk av stringtruser. Vask undertøyet på minimum 60 grader. Prøv å gå mest mulig uten truse (sov uten f.eks). La håret gro i et par uker. Vask kun med vann, ikke såpe (det forstyrrer ph-balansen). Dersom du har fast sex partner så er det i noen tilfeller nødvendig at han også behandles.

Lenke til kommentar

Nei, soppbehandling skal fungere ganske fort, men det kommer vel også an på hvor kraftig infeksjon man har. Er det rødt og irritert? Hvit klumpete/kremaktig utflod, så ville jeg ha gjettet på sopp.

Prøv å kutte ut truseinnlegg. Truseinnlegg gir god grobunn for sopp. Unngå bruk av stringtruser. Vask undertøyet på minimum 60 grader. Prøv å gå mest mulig uten truse (sov uten f.eks). La håret gro i et par uker. Vask kun med vann, ikke såpe (det forstyrrer ph-balansen). Dersom du har fast sex partner så er det i noen tilfeller nødvendig at han også behandles.

Kuttet ut truseinnlegg for en uke siden, sover uten undertøy. Er ikke noe hvit, klumpete utflod.. føler den er litt mer gulaktig, men har lest at utfloden blir slik når den ligger litt i trusa. Men føler jeg ser normal ut nedentil og lukter ikke noe unormalt, er bare kløen jeg merker. Er ferdig med behandlingen om to dager. Hvordan blir dette med sex? 

Anonymous poster hash: cd5ba...61b

Lenke til kommentar

Liten sidenotis til alle her. Prøv å ikke lag sitatpyramide nå. Eg får også opp varsling hver gang noen svarer her fordi mitt innlegg er med i pyramiden som er under konstruksjon. Om en svarer på innlegget som står rett overnfor er ikke sitering nødvendig, og dersom en skal sitere, rediger innlegget slik at en KUN svarer på det ene innlegget en faktisk siterer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...