007JamesBond Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Har kjørt 350 kilometer, og kjedet har slakket seg endel allerede. Kjørt mye i by, så det har vært mye giring, pådrag, nedbemanning osv.. Slakker alltid kjedet fort. Noen som vet hvorfor? Dette er et heavy duty kjede og det er 125cc. Endret 8. april 2015 av 007JamesBond Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Du strammer det ikke for mye? Da vil det bli kraftig strekk i det når du sitter på og når du kommer i humpler. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 I instruksjonsboken så står det hvor stramt kjedet ditt skal være. Det står feks. "21mm-36mm" eller lignende. Det er uansett bedre at det er litt for slakt enn litt for stramt. Hvis sykkelen er HELT ny og under en innkjøringsperiode hvorav også kjedet er helt nytt så vil kjedet strekke seg litt de første milene. Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Smører du med ordentlig kjedespray som ikke kleber? Eller bruker du vanlig crc? I såfall får du støv og sand på kjedet, og da går slitasjen unna.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Du skal også måle slakk med full vekt på sykkelen. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Hva mener du med full vekt? Med fører? Det skal ihvertfall ikke min, så det er nok individuelt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 På alle jeg har hatt skal slakk måles når man sitter med hele vekta på sykkelen. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Er det snakk om gatesykler? Mon tro om det er forskjellige standarder på forskjellige typer sykler. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Det kan faktisk hende. Alle mine forrige har vært off-road/enduro/cross. Der skulle man sitte full vekt på sykkelen. Men på den jeg har nå (R-sykkel) står det ingenting. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Virkelig? Det var faktisk stikk motsatt av hva jeg hadde forestilt meg, siden jeg selv har en dual sport. Men da er det kanskje forskjeller på dual sport og skikkelige cross/enduro-sykler også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Tror det beste er å følge boka. Edit: Poenget mitt var bare at hvis man strammer for mye så kan man få kraftig strekk når svingarmen beveger seg siden denne ikke svinger rundt samme punkt som framdrevet. Endret 9. april 2015 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå