Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips for gode 4" bilhøyttalere

Oly

Anbefalte innlegg

Jeg er så uheldig at jeg kun har hatt biler hvor det ikke er plass til større enn 4" høyttalere. Jeg har for tiden en Audi 80 (stasjonsvogn), og her er sporene til høyttalerne rett nedenfor frontruten i dashbordet. Skal jeg utvide disse hullene må nesten selve frontruten demonteres slik at jeg kan komme nedi med en fres og utvide, med dette er ikke aktuelt.

Jeg har en rimelig ok bilradio, en Pioneer som jeg bestillte på nettet med innebygget forsterker, blåtann og usb-inngang osv. Jeg mener at denne skal ha en bra nok forsterker for å kun drifte to høyttalere, så foreløbig utelukker jeg å skaffe meg en forsterker.

Problemet er at jeg ikke får tak i gode 4" høyttalere. Jeg har foreløbig noen Sony har lagt, men disse høres for meg ut som en mellomting mellom mobilhøyttaler og standard billige PC-høyttalere, dvs ikke bra i det hele tatt. En del instrumenter lager en ubehagelig "spiker på tavlen" lyd, og bass er det dårlig med.

Har dere noen anbefalinger av gode 4" bilhøyttalere? Jeg vil helst unngå å ha sub, mer enn to høyttalere og ekstern forsterker i bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...